2016. június 25., szombat

Lekváros piskótatekercs - paleo


Nagyon ritkán sütök valamit, akkor is igyekszem egyszerűeket készíteni, amihez nem kellenek extra hozzávalók.
Most egy klasszikus lekváros piskótatekercs készült, amit egy kicsit feltuningoltam banánnal. A hagyományos lisztet őrölt mandulára és gesztenyelisztre cseréltem. 



Hozzávalók:

8 db tojás
4 ek. gesztenyeliszt
4 ek. őrölt mandula
4 ek. eritrit
1 kk. vanília őrlemény
1 kk. sütőpor (foszfátmentes)

2 banán 
2 dl sárgabarack lekvár (saját, eritrites) 

2 kocka 72 %-os étcsoki 
1 kk. kókuszzsír


A tojásokat szétválasztottam, és a fehérjéből kemény habot vertem. Mikor már kezdett keményedni, fokozatosan adtam hozzá az eritritet. A száraz alapanyagokat összekevertem, és kanalanként hozzáadtam.
35 x 30 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem, és beleöntöttem. 

180 °C-ra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sült. 



Egy konyharuhát benedvesítettem, és kiterítettem a pultra. A sütőből kivett piskótát erre tettem, és lehúztam róla a sütőpapírt. A konyharuha segítségével szorosan feltekertem, majd hagytam kihűlni. 
Kb. 20 perc múlva kitekertem, és baracklekvárral megkentem (ne sajnáljuk belőle, ne legyen száraz) . Beleraktam 2 banánt, és ismét feltekertem.
Mikróban felolvasztottam az étcsokit egy kevés kókuszzsírral, egyneműre kevertem, és ezzel meglocsoltam a tetejét.
Aki halmozni szeretné az élvezeteket, kókusz tejszínt is adhat hozzá. :)) 


Megjegyzés: bár az összes alapanyag paleonak számít, csak ritkán fogyasszunk ilyesmit, mert nagyon sok ch-t tartalmaz!
A sütemény ne a mindennapok része legyen, hanem tartogassuk ritka, ünnepi alkalmakra. :)) 



FONTOS !! 
Bármilyen szépen és kérlelően néz rád a kutyád vagy a cicád, SOHA ne adj neki olyasmit, amiben eritrit vagy nyírfacukor van, mivel nem tudják megemészteni. Egy falat is súlyos következményekkel járhat! 


Nincsenek megjegyzések: