2013. március 5., kedd

Fokhagyma krémleves füstölt szalonnával



Ez egy nagyon gyorsan elkészíthető leves, és igazán finom. A levesbetét sem mindennapi, tészta és egyebek helyett füstölt szalonnát raktam bele, így férj is sokkal szívesebben kanalazgatta. :)


Hozzávalók:

12-14 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
2 db közepes krumpli
20 dkg házi füstölt szalonna
1 liter hús- vagy zöldségleves
(kockából is jó)
2 dcl tejszín
só, őrölt bors, csipetnyi tárkony
kevés zsír vagy olaj


A szalonnát csíkokra vágtam, és kevés zsírra dobva szép ropogós pirosra sütöttem, majd kiszedtem és félreraktam. A visszamaradt zsiradékra dobtam az apróra vágott hagymát, üvegesre pároltam, majd jött a felszeletelt fokhagyma. Párat kevertem rajta, majd felöntöttem a húslevessel. Beleraktam a kockára vágott krumplit és fűszereztem. Addig főztem, míg a krumpli megpuhult. Ekkor a tűzről félrehúztam, és egy botmixerrel pépesre turmixoltam az egészet. A tűzre visszatéve hozzáadtam a tejszínt, az egészet 1-2 perc alatt összeforraltam. Sűríteni nem kellett külön semmivel, a krumpli elég volt. 

Tányérba szedtem, majd egy kevés sült szalonnával dúsítottam. 



Nincsenek megjegyzések: