2012. október 24., szerda

Mandulás keksz



Ezt a receptet Mákostündér blogján találtam. Bár a blog nem túl régen íródik, de nekem nagyon tetszik, csupa jó kis recept található itt, úgyhogy érdemes benézni. :)
A fotók nem túl fényesek, de este sütöttem a kekszet, és valamikor éjjel fotóztam, villanyfénynél...




Hozzávalók:

30 dkg finomliszt
20 dkg őrölt mandula
15 dkg porcukor /vagy darált nyírfacukor
25 dkg puha vaj
2 egész tojás
1 kiskanál sütőpor
3-4 evőkanál tej
csipet só



A hozzávalókat összekeverjük (nekem először kicsit nehezen ment, inkább gyúrni kellett, mint keverni, de aztán a mixerrel sikerült jól eldolgozni), és habzsákba töltjük.
Egy sütőpapírral bélelt tepsire kis karikákat, halmokat nyomunk. Lehet kisebbet, nagyobbat, ahogy tetszik. Én most kicsiket csináltam, így lett kb. 100 darab. :)

180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 15-17 perc alatt készre sütjük.



Megjegyzés:

A keksz állaga szerintem szuper lett, pont ilyet szeretek, kellően omlós és ropogós. Viszont annak ellenére, hogy benne van 20 dkg mandula, nincs túl intenzív mandulaíze. Ezért legközelebb biztos teszek bele vagy egy kis mandulalikőrt, vagy mandulaaromát. Mert az tuti, hogy lesz legközelebb! Szerintem nagyon jó kis gasztroajándék is lehet (hahó, nemsokára karácsony! :)) ), szépen celofánba csomagolva. :)

A másik az, hogy elég nehezen bírtam először kinyomni a zsákból, egész belefájdult a kezem. :) Azt hiszem,hogy legközelebb csak sima halmokat vagy kis diónyi gombócokat fogok belőle formázni



Nincsenek megjegyzések: