2011. október 6., csütörtök

Almás-mákos csiga kelt tésztából





Az elmúlt két nap során mindenhol kakaós csigákba botlottam, mint egy járvány, úgy terjedt, sorba sütötte mindenki. :) Délutánra már teljesen kész voltam, muszáj volt nekem is bedagasztani egy adagra valót.
A receptet Gizi oldalán találtam, aki viszont Limarától kölcsönözte. Nem is teketóriáztam sokat, Limara kelt tésztái mindig szuperek, így én is eszerint készítettem. 
Csak egy szépséghibája volt a dolognak. Menet közben jöttem rá, hogy nincs itthon kakaó...gondoltam,hogy akkor lesz fahéjas csiga. Na, az is csak kb. 2 kanálnyi volt a dobozkában. A tészta meg már majd kidagadt a formából... :))  Úgyhogy körülnéztem, mivel tudnám megtölteni, és a mákra esett a választásom. Mondjuk nem sok mindenből tudtam válogatni, konkrétan csak ebből.  :D Megpucoltam még hozzá azt a 3-4 almát, ami a kosárban találtam, és a végén egész finomságos csigák lettek belőle. :)

Hozzávalók a tésztához:

35 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
2 evőkanál cukor
1 vaníliás cukor
1 egész tojás
1 tojássárgája
2,5 dcl langyos tej
2,5 dkg élesztő
8 dkg olvasztott vaj

Mindent belepakoltam a kenyérsütőgépbe, és bedagasztottam vele a tésztát, majd a gépben is hagytam megkelni. Természetesen kézzel is bedagaszthatjuk, ez esetben meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Majd lisztezett deszkán nagy téglalap alakúra nyújtottam és megkentem a következő töltelékkel:

20 dkg mák
porcukor ízlés szerint
1 citrom reszelt héja
kevés fahéj




Ezeket összekevertem, és kb. 1 dcl forró tejjel leöntöttem, így nem lesz száraz a töltelék. A tejet inkább apránként adjuk hozzá, mert az sem jó, ha túl folyósra sikerül.
Utána a megtisztított almát a reszelő nagyobb lyukú részén egyenesen ráreszeltem, majd még egy pici fahéjjal meghintettem. Feltekertem, és kb. ujjnyi vastagságúra vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, és 170 °C-ra előmelegített sütőben nagyjából 20 perc alatt készre sütöttem.

A sütőből kiszedve rögtön meglocsoltam  vaníliás cukorral elkevert  forró tejjel. Ettől a tészta puhább, foszlósabb lesz.




3 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Milyen jó, hogy megsütötted, nincs is ennél finomabb,így meg hogy a tölteléket beújítottad még különlegesebb lehet! Gyönyörűek! :))

Bianka írta...

Nagyon finom ez a kombináció

Szemi írta...

Barbi, köszönöm! Azért még azt a kakaósat is meg kell sütnöm a napokban! :))

Bianka, köszi. :)