2013. január 28., hétfő

Kinder Bueno szelet



Ezt a sütit kb. 1 évvel ezelőtt ettem először, egy barátnőm kínált meg vele. Nálam ez lett a leg-leg-leg a sütik között.  Mégis nehezen álltam neki, hogy elkészítsem, mert ez nekem már a macerás kategória.. Arról nem is beszélve, hogy nagyjából hatezer kalória van egy szeletben. :)))
 De mindenkit csak biztatni tudok, hogy vágjon bele, mert az biztos, hogy a siker garantált vele! Egy kicsit hosszadalmas a leírás, de azért ez ne riasszon el senkit. :)
A receptje rengeteg blogban fent van már, én most Napfény és Fűszer  blogján, valamint Andi konyháján lévőt vettem alapul. Kis eltérések vannak csak, az előbbinél kétszer van a keksz réteg, Andinál csak egyszer volt írva, én is egyszer raktam..
A fotók nem túl jók, de egyrészt késő este volt, mire befejeztem, és kicsit még hűtöttem, mielőtt vágtam belőle egy szeletet, így már éjjel 11 óra felé járt az idő, mire a fényképezésre sor került. Másrészt meg többet nem akartam belőle vágni, mivel nem saját részre készült, férj munkába vitte a kollégáinak. :))



Hozzávalók:

Tészta:

6 tojásfehérje
6 kanál cukor
2 evőkanál liszt
2 evőkanál darált keksz vagy zsemlemorzsa
0,5 csomag sütőpor
1 evőkanál olaj
20 dkg sótlan mogyoró

------

25 dkg nutella
háztartási keksz
kevés tej

-------

Krém:

0,5 liter tej
1 vaníliás pudingpor
15 dkg cukor
6 tojássárgája
3 evőkanál liszt
25 dkg vaj
10 dkg étcsokoládé

A tetejére:

4 dcl tejszín
 (nálam most tejszín és Hulala keveréke)
kevés étcsoki reszelni




Először készítsük el a krémet, mert annak hűlnie kell.  A tojássárgákat, pudingport, lisztet elkeverjük egy kevés tejben. A többi tejet felforraljuk a cukorral, majd gyorsan belekeverjük a tojásos, lisztes tejet. Folyamatosan kevergetve hagyjuk besűrűsödni, utána két részre osztjuk. Az egyikben elkeverjük a csokit (előtte kicsit felolvaszthatjuk mikróban).
A vajat kétfelé osztjuk, és a már teljesen kihűlt krém alapba keverjük. Kézi mixerrel jól dolgozzuk el.


 A mogyorót száraz serpenyőbe rakva kicsit átpirítjuk, kihűtjük, majd összevágjuk darabosra. Én a késes aprítót használtam erre, és úgy vágtam össze, hogy maradjanak benne nagyobb darabok is.
A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra.  A tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, darált kekszet, olajat. Egy tepsi aljára vagy hátlapjára (kb. 25x30 cm-es) sütőpapírt rakunk, és erre szétterítjük a masszát, rárakjuk a darabolt mogyorót. Berakjuk a sütőbe, és kb. 15 perc alatt készre sütjük.  Ha megsült, az aljáról leszedjük a papírt (nem volt egyszerű, mert a mogyoró miatt ugye megfordítani nem lehetett..).




A nutellát a mikróban kicsit átmelegítettem, így kenhetőbb lett, és rákentem a még meleg mogyorós tésztára. Erre jött a sárga krém, majd a tejbe mártogatott háztartási keksz, erre pedig a csokis krém.
Erre a krémre is rakhatunk egy sor tejbe mártogatott kekszet, én most kihagytam.
A tetejére keményre vert tejszínhab kerül, reszelt csokival díszíthetjük.

Megjegyzés: a tejszínt ízlés szerinti mennyiséget tegyünk, láttam több helyen ettől kevesebbel is. Mivel szállítva volt a süti, és fontos volt, hogy kibírja az utat, így fele-fele arányban kevertem a rendes tejszínt és Hulalát (növényi tejszín).



5 megjegyzés:

Rebarbara írta...

Nagyon guszta lett!Gondolom a kollégák nem reklamáltak:)Köszönöm,hogy megemlítettél!

Blogkonyha írta...

Már régóta a tervben van, de még nem jutottam el hozzá...Nagyon guszta sütemény!

Szemi írta...

Rebarbara, köszi! :) Nem, nem reklamáltak, receptet kértek. :)
Az csak természetes, hogy belinkellek, ha egyszer tőled hoztam a receptjét! :)

Illéskrisz, ne halogasd, nagyon finom, tényleg érdemes megcsinálni! :)

Tündi írta...

Nagyon fimom kipróbáltam receptet

Szemi írta...

Kedves Tündi! Köszönöm a visszajelzést, nagyon örülök, hogy nektek is ízlett! :)