2011. április 5., kedd

Tojásos galuska reformosan



Kedvenc tavaszi ételem, ami semmi mással nem tud olyan finom lenni, mint a klasszikus ,cukros-ecetes lével készült fejes salátával.
Viszont mivel se a cukrot nem tanácsos fogyasztanom, se a finomlisztet, így egy kicsit megreformáltam. A liszt felét grahamlisztre cseréltem, a saláta öntetébe pedig nyífacukor /xukor/ került. Állítom,hogy ezek semmit nem vontak le az élvezeti értékéből, az étel ugyanolyan finom maradt, viszont jóval diétásabb. :)

Hozzávalók:

A tésztához:

12,5 dkg finomliszt
12,5 dkg graham búzaliszt
2,5 dcl víz
1 egész tojás
1 kiskanál só

A tetejére 5 tojás, só.

Saláta:

2 fej saláta
3 evőkanál ecet
2 evőkanál nyírfacukor /xukor/
0,5 liter víz
kevés só, őrölt bors

A tészta hozzávalóit összekevertem. Felraktam egy nagyobb lábasba vizet, egy kevés sóval és olajjal felforraltam. Addig a tészta pihent.
Majd galuska szaggatón a tésztát a forrásban lévő vízbe szaggattam. Megvártam, míg feljönnek a víz tetejére, majd még 1-2 percig főztem. Ekkor leszűrtem, és egy serpenyőben felhevített olajra dobtam. Ráöntöttem a felvert tojásokat, és kevergetve készre sütöttem.

Megjegyzés: a salátában lévő cukor /nyírfacukor/ és ecet arányát mindenki igazítsa a saját ízléséhez, én így szeretem.

9 megjegyzés:

Bianka írta...

Szerintem így is nagyon finom lehet

Gizi írta...

Imádom!!! Így ahogy van, már jöhetne is!!:)
Én napok óta készülök főzni, de valamiért mindig elmarad.:((

Szemi írta...

Gizi, épp ebben a pillanatban kommenteltem a fokhagymalevesedhez! :))

Nekem az apropót az adta, hogy most kaptam fejes salátát, azt meg ehhez szeretem a legjobban. :)

Nikkancs írta...

Iszonyú jól néz ki Szemi! :)
Ki fogom próbálni így egészségesen, én tegnap medvehagymásat csináltam, de csak egy csipetnyit ettem belőle :)

Szemi írta...

Köszi Nikkancs! Talán meg lehetne csinálni csak graham lisztből is, de féltem,hogy akkor nagyon sűrű lesz a tésztája... De így keverve egész finom volt. Még férj is szó nélkül megette, pedig az nagy szó.:))

Atkáriné Terike írta...

Nagyon fincsi biztos! Salátával pedig fenséges! Megkívántam,elkészítem.

Ottis írta...

Biztos finom!

egycsipet írta...

Igaz nem reformában, de a héten nálunk is asztalra került. Isteni! Jó ötlet a Graham itt is, ki fogom próbálni. :))

Szemi írta...

Terike, Ottis, köszi.

Egycsipet, így fele-fele arányban még elmegy benne a grahamliszt. Persze nem olyan finomságos, mint a fehérlisztes, de nem rossz. És a muszáj ugye nagy úr. :)