2011. április 28., csütörtök

Medvehagymás pogácsa



Nagyon sokan mondták,hogy a medvehagyma minden módon nagyon finom, de az egyik legjobb a vele készült pogácsa. Ezért mindenképpen ki akartam próbálni, és nekiálltam recepteket nézni hozzá. Végül az fogott meg legjobban, amit Egycsipetnél találtam, és kisebb változtatásokkal ezt készítettem el.

Hozzávalók:

30 dkg finomliszt
15 dkg grahamliszt
20 dkg vaj + 5 dkg a kenéshez
1 egész tojás
1 tojássárgája
3 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2,5 dkg élesztő
1 dcl tej
5 dkg reszelt trappista sajt

1 csokor medvehagyma

A tetejére: 1 tojás, szezámmag




A hozzávalókat a kenyérsütőgép segítségével bedagasztottam, majd hagytam 45 percig kelni.
Akkor kinyújtottam, megkentem az olvasztott vajjal, és megszórtam az apróra vágott medvehagymával. Hajtogattam, majd 20 percig pihentettem. Ekkor kinyújtottam, és mégegyszer hajtogattam, ugyanabba az irányba, mint először.
Ismét 20 perc pihentetés következett, aztán kinyújtottam, és pogácsákat szaggattam ki belőle. Tepsire raktam, és letakarva fél órát hagytam kelni. Közben a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A pogácsák tetejét megkentem a felvert tojással, megszórtam szezámmaggal, majd kb. 25 perc alatt készre sütöttem.


7 megjegyzés:

Liza írta...

Nagyon guszták lettek a pogácsáid!:)

Gizi írta...

A rakott karfiol után kérhetnék pár darab pogácsát is??? Nagyon szépek és biztosan isteni finomak. De jó neked, hogy még van medvehagymád, most egy kicsit irigykedem.:))

Szemi írta...

Köszi Liza!

Gizi, ne irigykedj, már nekem sincs! Ezeket még a múlt héten csináltam. :))

egycsipet írta...

Nagyon guszták lettek! Meg is kívántam... :D
Hozzánk 2 hete ért el a medvehagyma, tegnap a piacon rengeteg volt belőle, csodálkoztam is, hogy tart még a szezon. :)

Bianka írta...

Nagyon szépségesek lettek

babette írta...

Igazi tavaszi hangulat!!! Tuti a recept!!!!

trinity írta...

De rég jártam itt, szégyenlem is magam:(
Szép az új ruha, ez a pogi pedig istenien néz ki! Hasonlót sütöttem, valóban nyerő a medvehagymás íz! Most vennék is párat belőle:)))