2013. április 1., hétfő

Sajttekercs


Ez a sajttekercs régebben elmaradhatatlan része volt a húsvéti és a szilveszteri asztalunknak, mindenki szerette.  Aztán sok év kihagyás következett.. Az oka az volt, hogy úgy készült, hogy a sajtot nejlonzacskóba téve meg kellett főzni, és kinyújtani. De annyira nem jó minőségűek voltak az általam vásárolt sajtok, hogy nem lehetett szépen nyújtani, vagy kemények maradtak, vagy elszakadtak.. Akkor úgy gondoltam, hogy a kukának többet nem dolgozok vele..

Aztán a héten (pont jókor, húsvét előtt) , rátaláltam erre a receptre az  Aleda konyhája blogon. Rögtön megtetszett benne, hogy itt nem kell főzni a sajtot, hanem egyéb módon van tekerhetővé téve.  A recepten nem változtattam, csak egy picivel több sajt ment bele, és egy kis piros kaliforniai paprikával színesítettem. 


Hozzávalók:

12 szelet sajt (pld. eidami,trappista)
15 dkg reszelt sajt
10 dkg sajtkrém
10 dkg vaj
12 szelet gépsonka
6 főtt tojás
só, őrölt bors
1 kiskanálnyi mustár
1 csokor petrezselyemzöld
1/2 kaliforniai paprika





Először elkészítettem a kencét. A főtt tojásokat szétválasztottam, külön a fehérjét, külön a sárgáját.
A fehérjét lereszeltem (vagy apró kockára is vághatjuk), és kikevertem a sajtkrémmel, sóval, frissen őrölt négyszínű borssal, majd hozzáadtam az apróra vágott petrezselyemzöldet.

A sárgáját kikevertem a puha vajjal, szintén sóztam, borsoztam. 

Egy tepsi aljára szilikonos sütőpapírt raktam (erre tuti nem fog ráragadni..), és ráhelyeztem a szeletelt sajtot úgy, hogy kissé fedjék egymást a szélek. Erre ráreszeltem a többi sajtot. Beraktam a 160 °C-ra előmelegített sütőbe pár percre, épp csak amíg az egész kissé összeolvadt. Kivettem, kicsit hűlni hagytam. 



Először a tojásfehérjés kencét raktam rá, erre jött a gépsonka, majd a tojássárgája. Erre szórtam még jó apróra vágott kaliforniai paprikát. 
A sütőpapír segítségével szorosan feltekertem, majd egy éjszakára a hűtőbe raktam. Másnap szépen lehetett szeletelni.



12 megjegyzés:

Viki írta...

Ez valami csodás Szemi !
S az ötlet a sajtösszeolvasztásra, fantasztikus.

Nea írta...

Csodás lett. Nálam idő hiányában idén kimaradt, de én is azóta szeretem készíteni, mióta láttam ezt a módszert Aledánál. Így szinte gyerekjáték az elkészítése és ráadásul elronthatatlan.

Turák Kinga írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Turák Kinga írta...

Ez így valóban más módszer!

Dina írta...

Wow! Még sosem készítettem, mert ismerve bénaságomat, tudtam, hogy csakis pórul járhatok. De ez tök jó ötlet! Kíváncsi lettem! :)

Szemi írta...

Köszi Viki és Nea! :)
Kinga, Dina, próbáljátok ki, érdemes!

Nelli írta...

Még régen, nagyon régen, kb. 26 éve kaptuk a receptet egy nagyon kedves nénitől Mohoráról.Azóta minden évben elkészítem többször, de Húsvétkor mindig.Én apróra kockázott ecetes uborkát is teszek bele.
Nagyon szép lett a Tiéd is! :-)

Szemi írta...

Köszönöm Nelli! :)
A savanyú uborka is jó ötlet bele, és tulajdonképpen aránylag sokféle képen ízesíthető, variálható..

Unknown írta...

Én egyszerűen mikróban szoktam megpuhítani a sajtot, aztán szilikonos sütőpapíron tetszőlegesen nyújtható. :)

Unknown írta...

Szép és finom lett.

Szemi írta...

Köszönöm szépen a visszajelzést, nagyon örülök, hogy neked is ízlett! :)

Unknown írta...

Régen én is készítettem, de valahogy az utóbbi időben elmaradt, jó ötlet, újra meg fogom csinálni.