2017. július 20., csütörtök

Kakukkfüves, csirkemájas fasírt (paleo)




Mostanában szinte hetente sütök fasírtot, mindig kicsit másféle húsból, más fűszerezéssel. Így bár ránézésre nagyjából mindig egyforma, az íze miatt mégis változatos. Nem csak ebédre, de reggelire vagy vacsorára is fogyasztom, hidegen, felvágottak helyett. Nem olajban sutom ki , hanem tepsiben, így zsírt sem szív pluszban magába. Most ez az utolsó csirkemájas változat különösen bejött. 

Hozzávalók:

75 dkg darált hús ( marha és disznó vegyesen)
50 dkg csirkemáj
3 répa
2 egész tojás
1 kisebb fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt négy színű bors
őrölt pirospaprika
friss kakukkfű és oregánó
3 evőkanál cassava gari

A darált húshoz adtam a tojásokat, az apróra reszelt répát, hagymát,  fokhagymát és a fűszereket. Lehetőség szerint használjunk friss fűszereket, sokkal finomabbak, mint a szárított változatuk. 
Alaposan összedolgoztam, majd a végén belekevertem a kisebb darabokra vágott csirkemájat is. 
Ha nincs otthon cassava daránk, anélkül is elkészíthető. Azért szeretem hozzáadni, mert jó nedvességszívó, és kicsit lazítja a húst. 
A masszát egy sutopapírral bélelt kisebb tepsibe simítottam, majd 200 °C-on 1 órán át sütöttem. A végén egy kicsit lefedtem alufóliával, hogy ne égjen meg a teteje. 

Hidegen is nagyon finom. 




Nincsenek megjegyzések: