2017. január 8., vasárnap

Mézes keksz (paleo)


Már tavaly karácsonyra is elkészítettem ezt a kekszet, de időhiány miatt nem írtam be rögtön a blogra. Így szépen el is feledkeztem róla. Mikor a mostani ünnepekre süti recepteket keresgéltem, eszembe jutott ez a finom keksz. El is készítettem.. aztán még egy adagot szilveszterre is, mert addigra elfogyott. Nagyon finom, nem paleózóknak is szívből ajánlom. 


Hozzávalók:

20 dkg mandula
2 dkg eritrit
2 dkg méz
1 kisebb tojás 
1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék 




A mandulát finomra daráltam, majd hozzáadtam a szintén porrá őrölt eritritet, és a mézes fűszert is. Végül beleraktam a mézet és a tojást. Jól összegyúrtam, és 1 órára a hűtőbe raktam. Utána 2 sütőpapír között kinyújtottam. Ez fontos, mert eléggé ragadós a tészta. Különböző formákat szaggattam ki belőle, és óvatosan átraktam egy sütőpapírral bélelt tepsire. 
Ezzel picit meg kell "szenvedni", mert a tészta puha és kissé ragadós, de megoldható. :)) 

180 °C-ra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt készre sülnek a kekszek. Figyelni kell, mert nem egyformán sütnek a sütők, lehet, hogy van akinek kevesebb idő is elég lesz, és könnyen túlsülhet.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni. 
Díszíthejük csokival, vagy akár (paleo) lekvárral össze is ragaszthatunk 2-2 darabot. 

Tipp:
Karácsonyra csillag, szív formákat szúrtam ki a tésztából, de egyébként sokkal praktikusabb a kerek kiszúrót használni, könnyebben kijön belőle a tészta. Vagy derelyevágóval egyszerűen négyzetekre is vághatjuk.
Mézes fűszerkeverék helyett használhatunk kakaót vagy fahéjat is, így mindig más ízű kekszet kapunk.

A receptet a Kifőztükben találtam. 




Nincsenek megjegyzések: