2017. január 12., csütörtök

Currys-tejszínes gombás ragu (paleo)



Tarját akartam sütni, de túl sok lett a hús, amit kivettem a fagyasztóból. Így egy részéből elkészítettem ezt a gombás ragut.


Hozzávalók:

0,5 kg tarja
30 dkg gomba
1 hagyma
1 dl kókusztejszín
1 kiskanál dijoni mustár
só, őrölt bors
pirospaprika
madras curry
zsír


A tarját vékony csíkokra vágtam, megszórtam kevés sóval, frissen őrölt borssal, kevés pirospaprikával. Jól összekevertem a fűszerekkel. Az apróra vágott hagymát kacsazsíron üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a húst, és fehéredésig pirítottam. 
Ekkor beleraktam a vékonyra szeletelt gombát, kicsit ezzel is átpirítottam, majd megszórtam a madras curryvel, hozzáadtam a mustárt, és felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepte. Fedő alatt készre pároltam. Mikor már megpuhult a hús, hozzáadtam a kókusztejszínt, és fedő nélkül összeforraltam. Hagytam, hogy kicsit elfője a levét, és így picit besűrűsödjön.

Sütőben sült fűszeres répacsíkokkal tálaltam.


2 megjegyzés:

Tündérke írta...

Szia. Köszönöm a receptet. Egy kérdés... le lehetne írni részletesebben,hogy hogyan készíted a fűszeres répacsíkokat : Köszönöm !

Szemi írta...

Kedves Tündérke!

Nagyon egyszerű: a répákat vékonyabb hasábokra vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam. Meglocsoltam egy kis olívaolajjal, sóztam, csipetnyi borssal és kakukkfűvel fűszereztem. Kicsit összeforgattam, majd 200 °C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem. Kb. 15-20 perc alatt elkészül.

Remélem neked is ízleni fog! :))