2016. július 9., szombat

Grillezett édeskömény és csibemellel salátával (paleo)


Tegnap volt az első randevúm az édesköménnyel, jól sikerült (bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyszer már vettem, de addig tologattam a hűtőben, míg ki kellett dobnom.. ) .
Kellemes ánizsos íze nagyon jól illett a grillezett csibemellhez, és a salátába is került belőle.  A csibemellet bepácoltam előtte fél napra (hosszabb időre is lehet), hogy a hús ne legyen olyan száraz. 



Hozzávalók:

1 nagyobb csibemell
olívaolaj
kevés balzsamecet
0,5 citrom és 0,5 narancs leve
narancsos bors (őrölt)
oregánó, bazsalikom, kakukkfű
(ha lehet, frisset használjunk, ne szárítottat)
...........

1 édeskömény
kókuszzsír
 ............
jégsaláta, paradicsom, paprika
édeskömény
0,5 citrom és 0,5 narancs leve
friss bazsalikom
 frissen őrölt négy színű borskeverék 


Először a húst készítettem elő: A csibemellet 3 részre vágtam, és beleraktam az előre elkészített pácba. Ehhez az olívaolajat elkevertem a narancs- és citromlével, majd hozzáadtam a fűszereket és a balzsamecetet. Fél napig (lehet tovább is) hűtőben érleltem, hogy jól átjárják az ízek. 

Az édesköményt kb. 1 cm-es szeletekre vágtam. A közepét egyben tartja gyökér rész, ezeket grilleztem, a lehulló oldal részek pedig mentek a salátába. 

A salátához mindent felkockáztam, az édesköményt vékony csíkokra vágtam. Az öntet hozzávalóit összekevertem, és ráöntöttem a salátára, elkevertem, majd ment a hűtőbe. 


A grillserpenyőbe tettem egy kevés kókuszzsírt, felforrósítottam, majd ráraktam a húst és az édesköményt is. Ekkor sóztam mindkettőt, és meglocsoltam őket a hús páclevével. Egy darab alufóliával lazán letakartam, hogy ne csak süljenek, hanem kicsit párolódjanak is. Mikor szépen megpirultak, akkor megfordítottam őket, és ismét letakartam, míg készre nem sültek. 

A tányéron az egészet megszórtam az édeskömény zsenge, kaporszerű levélkéivel, és kevés narancslével meglocsoltam. 






Nincsenek megjegyzések: