2016. június 29., szerda

Sült karfiol cayenne borssal és kakaóval (paleo)


És ennyi a recept, a címben minden benne van. :))) 
Tudom, elsőre nagyon meghökkentő a kakaó fűszerként való alkalmazása, hiszen mindenkinek automatikusan az édes íz ugrik be róla. Pedig a kakaó nem édes, hanem inkább kesernyés, természetesen egy jó minőségű, cukrozatlan változatra gondolok itt! Ajánlom mindenkinek, hogy tegye félre az előítéleteit, és próbálja ki, mert érdemes! Nálunk nagyon sikeresen vizsgázott, biztosan felkerül a gyakran elkészítendő ételek listájára. 



Volt egy kisebb fej karfiolom, és karfiol alapú pizzát akartam belőle csinálni, de a késes aprítóm sajnos meghalt. Azért tettem egy próbát a turmixban, hátha.. de természetesen nem vitte el a karfiolt, így mást kellett kitalálnom. Először azt gondoltam, csinálok belőle rakott karfiolt.. Aztán beugrott, hogy egy ismerősöm nagyon ajánlotta a sült karfiolt.. innen meg az ugrott be, hogy én egyszer régen olvastam valahol egy kakaós karfiolról is.. Google a barátunk ugye, rá is kerestem rögtön. Az elsők között dobta fel Chili & Vanilia blogját ezügyben, és ennél is maradtam, a receptjén sem változtattam semmit. 


Hozzávalók:
 1 fej karfiol
olívaolaj
őrölt bors 
cayenne bors (vagy chili)
kakaó (cukrozatlan!)


A karfiolt rózsáira szedtem, a nagyobbakat félbevágtam. Egy tálban összekevertem az olajat a sóval és a borssal, és beleforgattam a karfiolokat úgy, hogy mindenhol érje a fűszeres olaj. 
Egy tepsire sütőpapírt raktam, elrendeztem rajta a karfiolokat. Egy kevés cayenne borssal megszórtam, majd kakaót szitáltam rá (legközelebb bátrabb leszek, és még többet teszek rá! ).  

200°C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sült. 


Ajánlom akár ételek mellé köretnek, vagy valami mártogatóssal csak úgy elnassolni..
Én most ananászos csirke mellé ettem, finom volt! :) 


2 megjegyzés:

Tündérkonyha írta...

Próbáld meg a karfiolt a reszelőn lereszelni.... Úgy is működik a dolog, nem muszály hozzá aprító ;)

Szemi írta...

Jó ötlet, köszi! :)