2016. június 27., hétfő

Sült busa (paleo)


Bár szeretem a halat, de inkább olyat készítek, ami nem túl szálkás, például pisztrángot vagy lazacot. De most kaptunk két darab gyönyörű busát konyhakész állapotban, és sajnos ez pont elég szálkás fajta. Az volt a terv, hogy ez a férjem vacsorája lesz, magamnak majd készítek más valamit. Persze azért megkóstoltam, és olyan finom volt, hogy addig kóstolgattam, míg az egyiket meg is ettem. :)) (Kivéve a hátát, ott már túl sok volt nekem a szálka )
Az elkészítésénél a lehető legegyszerűbb módszert választottam. Egy kis fűszerezés, majd sütés. Ennyi. :)) 



Hozzávalók:

2 db busa (vagy egyéb hal)
só 
frissen őrölt 4 színű bors
cayenne bors
narancsos bors

kókuszzsír a sütéshez 
0,5 citrom

A halakat kívül-belül megfűszereztem, kicsit bele is dörzsöltem. A grillezős serpenyőmben a kókuszzsírt felhevítettem, és ráraktam a halakat. A serpenyőbe a halak mellé raktam még néhány karika citromot is. 
Pár perc alatt szép pirosra-ropogósra sült az egyik fele, ekkor egy szélesebb lapát segítségével óvatosan átfordítottam. A másik felét is ugyanígy sütöttem, majd a serpenyővel együtt 15 percre 160 °C-ra felmelegített sütőbe toltam. 

Nagyon finom ízletes lett, a cayenne borstól enyhén pikáns. 




Nincsenek megjegyzések: