2016. június 28., kedd

Fasírt csibecomb filéből (paleo)


Amikor jó árban találok csibecomb filéket, mindig feltankolok belőle. Nagyon szeretem, mert nem olyan száraz, mint a csibemell, és sokrétűen felhasználható. Most fasírt készült belőle.
Daráltam hozzá zöldségeket is, egyrészt azért, hogy lazítsam vele kicsit a húst, másrészt meg azért, mert el akartam használni, ami a hűtőben volt. :))


Hozzávalók:

40 dkg csibecomb filé 
1 répa
1 zellerszál
1 kisebb hagyma 
2 tojás 
2 gerezd fokhagyma 
só, őrölt bors, pirospaprika
1 ek. cassava dara (Gari) 

egy kevés útifűmaghéj 
zsír a sütéshez 



A húst a zöldségekkel együtt ledaráltam, a fokhagymát külön reszeltem hozzá, hogy jó apró legyen.
Fűszereztem, és hozzáadtam a tojásokat, alaposan összekevertem. Mivel túl lágynak találtam, raktam bele egy evőkanálnyi cassava darát, és kicsit pihentettem hűtőben. A dara felszívja a nedvességet, és kicsit olyan állaga lesz tőle, mintha kenyér is lenne benne.



Kis gombócokat formáztam belőle, útifűmaghéjban meghempergettem (így nem ragad le sütéskor a fasírt) , majd kisütöttem. A sütéshez fele-fele arányban mangalica- és kókuszzsírt használtam. 

Tipp: Ugyanebből a darált zöldséges húsból készült egy másik étel is, a rakott tök.
Egyszerre a dupla mennyiséget (80 dkg hús, a zeller, répa, hagyma szintén duplázva) daráltam le, majd két részre osztottam. 


Megjegyzés: 

A cassava, manióka, tápióka vagy gari megnevezés mind ugyanazt jelöli, egy gyökérből kivont, tisztított lisztet, darát. Nyugat-Afrika kedvelt mindennapi eledele. Kiváló tulajdonsága, hogy sok vizet vesz fel és a többszörösére dagad. Gluténmentes, alacsony szénhidráttartalmú, paleo élelmiszer. Ételek sűrítésére is kiváló, mert hamar szétfő. Kenyérlisztbe keverve, tulajdonságának köszönhetően, vizet vesz fel, és a vizes kenyérbelső elkerülhető. Nagyszerűen használható tojásos ételekhez, palacsintához, szinte megegyezik a felhasználhatósága a búzadaráéval, így akár finom császármorzsa is készülhet belőle.




Nincsenek megjegyzések: