2016. június 29., szerda

Ananászos csibemell (paleo)


A múlt héten a Lidl-ben voltam bevásárolni, és nagyon jó árban (1,50 eur / db) volt az ananász. Gondoltam, ez kihagyhatatlan, úgyhogy haza is haza is vittem egy szép nagy darabot. Akkor még kicsit éretlen volt, de a hét elejére pont beérett. A felét megettük csak úgy, de a másik fele még mindig ott volt.. ezért ma ebéd lett belőle, ananászos csibemellet készítettem. 
A lényeg most is a fűszerezésben rejlik, egy nagyon finom fűszerkeveréket, a tea masalát használtam hozzá. Bár ezzel inkább egy különleges teát ízesítenek (errol itt lehet olvasni bővebben) , én most mégis úgy gondoltam, hogy tökéletes lesz a csibemell és az ananász mellé is. 


Hozzávalók:

1 nagyobb csibemell
2-3 karika friss ananász
só, őrölt bors
tea masala fűszerkeverék 
kókuszzsír
2 dkg cheddar vagy parmezán sajt


A csibemellet 3 darabra vágtam, mindkét oldalát sóztam, borsoztam, és a tea masala fűszerkeverékkel megszórtam. Az ananászt meghámoztam, szeletekre vágtam, a közepén lévő kemény részt kivágtam. Egy kevés tea masalát szórtam rá.  Felforrósítottam a grillserpenyőmet, egy kevés kókuszzsírt tettem bele, majd ráraktam a húsokat és az ananászt is. Erős tűzön, 1-2 perc alatt mindkét oldalukat megpirítottam, majd kiszedtem egy tűzálló tálba.  


Alulra raktam a húst, rá az ananász szeleteket, majd ráreszeltem egy kis sajtot. Alufóliával letakartam, és 20 percre beraktam a 180 °C-ra előmelegített sütőbe. 
Tálalhatjuk rizzsel is, ha nem a paleo étrend szerint étkezünk. Én most sült karfiolt ettem hozzá, finom volt. 

A sajt miatt a paleo étrendben ez a fogás kompromisszumosnak számít. Én ritkán fogyasztom, és csak a sokáig, legalább 1, de inkább 1,5-2 évig érlelt cheddar vagy parmezán sajtot, kis mennyiségben. 



Megjegyzés:
Leírom, hogy milyen összetevő vannak a tea masala fűszerkeveréknek. Ha valakinek nincs otthon ilyen kész keverék, otthon is összeállíthatja az alábbi fűszerekből:
- gyömbér, fekete bors, zöld kardamom, koriander, szegfűszeg. 




Nincsenek megjegyzések: