2016. április 11., hétfő

Brassói aprópecsenye pulykamellből, zellerhasábokkal (paleo)



Igen, tudoooom.... az eredeti brassói sertéshúsból és burgonyából készül. De ez itt most nem. :)  Gyorsan kellett valami ebédrevaló, és pulykamellem volt kéznél, ezért abból csináltam meg. És mivel paleo a diétába a burgonya nem fér bele, így helyette zellerhasábokat sütöttem meg, szerintem azzal is isteni. :) 

Hozzávalók:

30 dkg pulykamell 
1 kisebb hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kiskanál dijoni mustár
só 
frissen őrölt bors
majoránna
cayenne bors (opcionális)
petrezselyemzöld
kacsazsír

1 kisebb fej zeller
zsír a sütéshez




A hagymát apróra vágtam, és a felforrósított kacsazsírra dobtam. A lángot levéve üvegesre pároltam, majd hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is. Ezzel már épp csak átkevertem, mehetett is bele a vékony csíkokra vágott pulykamell. Fehéredésig pirítottam, közben fűszereztem, a mustárt is beleraktam. Felengedtem egy kevés vízzel, és fedő alatt kb. 20 perc alatt készre pároltam. Ekkor levettem róla  a fedőt, és hagytam, hogy az összes víz elpárologjon róla, és zsírjára süljön, közben gyakran megkevertem. A végén adtam hozzá az apróra vágott petrezselyemzöldet. 

Közben a zellert megtisztítottam, vékony hasábokra vágtam, és kókuszzsíron aranybarnára sütöttem. A kész húshoz adtam, párszor lazán összekevertem, átforgattam. 

Megjegyzés: aki nem szereti a csípőset, az hagyja el belőle a cayenne borsot. 




Nincsenek megjegyzések: