2016. március 11., péntek

Paleo nokedli


Van pár étel a régiek közül, ami néha hiányzik.. Az egyik ilyen a nokedli. Eddig kész lisztkeveréket vásároltam, abból készítettem el, ha néha ettem volna. Meg lehetett enni, megvolt az illúzió.. de azért nem volt az igazi. :) De ez.. ez igen! Tökéletes az állaga, és nincs mellékíze. 
A recept alapját Tücsök és Bogár oldalán talált nokedli adta, kis változtatásokkal. Az eredetibe kell tojásfehérje rúd, nekem ilyen nincs, így egyszerű főtt tojással helyettesítettem. Ezt Andrea ajánlotta, aki a Clean Paleot írja, ő is így készíti már régóta. 



Hozzávalók: 

8 dkg nyílgyökérliszt
20 dkg főtt tojás (3-4 db)
2 egész nyers tojás
1 teáskanál só
4 dkg kacsazsír
2 evőkanál cassava gari dara
1 evőkanál tojásfehérje por (elhagyható)



A főtt tojásokat lereszeltem, majd a többi hozzávalóval együtt szétturmixoltam. Fizet forraltam, amibe kevés sót, és egy kiskanál zsírt raktam. A galuskát az enyhén forrásban lévő vízbe szaggattam. Csak 1-2 percig főztem, épp csak míg feljött a víz tetejére.
Majd leszűrtem, és hideg vízzel leöblítettem.

Kicsontozott csibecombokból készítettem pörköltet, ehhez köretként ez az adag nekem 4 evésre elég volt. 

Megjegyzés: bár paleo alapanyagokból készül, de mivel nagyon sok keményítőt tartalmaz,  csak ritkán ajánlom fogyasztani. :) 


Nincsenek megjegyzések: