2016. március 30., szerda

Karalábé főzelék (paleo)


Régebben el sem tudtam volna képzelni a főzeléket tej, és tejszínes-tejfölös-lisztes habarás nélkül. De rá kellett jönnöm, hogy ettől csak mennyiségileg lesz több, az íze viszont meg sem közelíti a tej- és lisztmentes változatét. A cukkini már párszor terítéken volt, most karalábéval próbálkoztam. Nagyon finom lett ez is, úgyhogy biztosan gyakran fogom készíteni. 



Hozzávalók:

3 zsenge karalábé
1 db szárzeller 3 szára
1 kis fej hagyma
só, frissen őrölt bors
csipetnyi őrölt köménymag
kapor 
2 evőkanál zsiradék (nekem most kacsazsír) 

5 dkg szalonna (opcionális)



A karalábét kisebb kockákra vágtam, és a szárzellert is felaprítottam. A kacsazsírt felforrósítottam, rádobtam az apróra vágott hagymát, majd a szárzellert. Együtt pirítottam egy darabig, majd hozzáadtam a karalábét is. Fűszereztem, és annyi vízzel felöntöttem, ami éppen csak ellepte. Fedő alatt készre pároltam. 
Mikor megpuhult, egy botmixer segítségével egy részét szétturmixoltam. Ezzel meg is oldódott a sűrítése. :) 



Közben a szalonnát vékony csíkokra, majd kockákra vágtam, kevés zsíron megsütöttem. Tálaláskor a tányérra szedtem belőle. 

Feltétként ehetünk hozzá fasírtot, vagy kolbászt is, de minden nélkül, önmagában is tökéletes! :)
Ez az adag két személy számára elég.


Forrás: ITT 



8 megjegyzés:

sedith írta...

Ki kell próbálnom. Ez kb. kétszemélyes adag, Ildi? Csak hogy tudjam, hoyg négyünknek kb. mennyivel számoljak.....

Szemi írta...

Igen, ez egy kétszemélyes adag. Bele is írom a receptbe, köszi! :)

sedith írta...

Köszi szépen, azt hiszem, holnap be is iktatom. A húsokból egyelőre úgyis elegünk van. :P :)

Szemi írta...

Remélem, hogy nektek is ízleni fog. Majd írd meg kérlek, hogy sikerült! :)

sedith írta...

Szia, el is felejtettem jönni beszámolni, most jutott eszembe. Hát a siker felemás. Nekem nagyon ízlett, bár - hogy is mondjam - kicsit erős volt az íze, azaz erős karalábéízű volt :D. De gondolom, ez megszokás kérdése, hozzá lehet szokni a natúr ízekhez. Amúgy, szinte egyedül ettem meg, a férjem nem volt itthon, és a lányok nem kívánták. :P A kicsi evett belőle, a nagy meg sem akarta kóstolni, de ő a főtt zöldségeket ritkán akarja megenni. Szóval, maga az étel szerintem nagyon finom, az elfogadása viszont nehézkes lehet attól függően, hogy ki mit szeret/szokott meg. Én még készítek hasonlót, az biztos. :)

Szemi írta...

Orülök, hogy neked ízlett Edit! :)
A zöldségekkel már csak ez a helyzet, sokan alapból elutasítják, úgy is állnak hozzá, hogy az nem lehet finom. :))
Igen, karalábé íze van, hiszen más nagyon nincs is benne, de talán ez a lényege is egyben.. Hogy érezzük a zöldségek valódi ízét.. Nekem bejött, vetekszik a cukkinivel, bár az nekem még jobban ízlik.

Bogár írta...

Szuper, holnapi menű ! Zellerszárral még nem próbáltam, de fogom ! Petrezselyemzöldet szoktam beleaprítani.Isteni finom.
Habarni szoktam, de ki fogom próbálni anélkül.Köszi Ildi !

Szemi írta...

Kedves Bogár!
Nem tudom, mostanáig hol kallódott az üzeneted, nekem csak most jött elő...
Kíváncsi vagyok, nektek végül bejött-e így?