2016. február 19., péntek

Cukkini főzelék (paleo)


Már többször is írtam a blogon, hogy nagyon szeretem a cukkinit, minden formában. A héten voltam a Lidl-ben, ott mindig jól bevásárolok zöldségekkel. Ilyenkor télen a cukkini nem olcsó, de mindig szoktam venni pár darabot. Most viszont nagyon jó akció volt, mindössze 1 euro volt kilója, így jól betankoltam belőle. :)

Egyik kedvencem volt régebben is a cukkini főzelék. Akkoriban  tejszínes-lisztes habarással csináltam, ez ugye most felejtős. Csináltam már kókusztejszínnel kétszer is, amióta paleózom. Finom volt úgy is, de most elkészítettem anélkül, és nagyon-nagyon bejövős lett.. az ember lassan rájön, hogy általában a legegyszerűbb a legfinomabb.. :))
Extra gyorsan elkészül, próbáljátok ki! 



Hozzávalók:

1,5 kg cukkini 
só, frissen őrölt bors
kapor (most szárított)
kb. 0,5 póréhagyma
4 gerezd fokhagyma
kókuszzsír
0,5 citrom leve (vagy ecet)



A cukkiniket reszelővel zsülienre vágtam. Egy lábasban felhevítettem a kókuszzsírt, rádobtam az apróra vágott hagymát, és üvegesre pirítottam. Ekkor adtam csak hozzá a szintén apróra vágott fokhagymát is, ezzel már csak pár pillanatig pirítottam, és gyorsan rádobtam a cukkinit. Sóztam, borsoztam, jó sok kaporral megszórtam, és felöntöttem annyi vízzel, ami épp csak ellepte.
Fedő alatt készre pároltam. Gyorsan elkészül, 20 perc elég neki bőven. 

Ekkor fogtam a botmixert, és egy részét szétturmixoltam. Lehet az egészet is, de én szeretem, ha vannak benne darabkák. :))
Ezzel meg is oldódott a sűrítés kérdése. :)


Ízesíthetjük  ecettel vagy citromlével. Én ez utóbbit jobban szeretem, kicsit lágyabb az íze, mint az ecetnek. 

Feltétnek házi csibesonkát használtam. Kevés kókuszzsíron megpirítottam mindkét oldalát, közben cayenne borssal fűszereztem, hogy kicsit pikáns legyen. 





Nincsenek megjegyzések: