2015. november 22., vasárnap

Csirkecomb karfiol takaró alatt (paleo)



Amióta a paleo diéta szerint étkezem, folyamatosan keresem az új ötleteket a neten, hisz sok régi, bevált ételnek búcsút kellett mondanom. Nemrégiben a fb-on bukkantam rá a Clean Paleo oldara, ahol nagyon klassz receptek vannak. Gyorsak, egyszerűek, így pont nekem valók. Ezt is ott találtam, kis változtatásokkal el is készítettem. 


Hozzávalók:

0,5 kg kicsontozott csibecomb
1 kisebb fej karfiol
4 tojás
só, frissen őrölt bors
kakukkfű, oregánó
szerecsendió
kacsazsír (vagy kókuszzsír)
2-3 dkg parmezán



A húst kisebb kockákra vágtam, és kacsazsíron fehéredésig pirítottam. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel és oregánóval fűszereztem. Lassú tűzön, lefedve tovább pároltam.
Közben a karfiolt rózsáira szedtem, és puhára főztem. Hideg vízzel leöblítettem, és a turmixgépbe raktam. Hozzáadtam az egész tojásokat, sóztam, csipet borssal, és kevés frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem, majd az egészet pépesre turmixoltam. 

Egy jénai tál aljába terítettem a húst, erre jött a karfiolpüré. A tetejére reszeltem a parmezán sajtot (ez a paleoban kompromisszumos, enélkül is elkészíthető.. nekem néha egy kevés belefér. ).  200 °C-ra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg szép piros lett a teteje. 

Megjegyzés: bár nagyon finom lett, legközelebb egy kis füstölt szalonnával is fel fogom turbózni. :))

Friss salátát ajánlok mellé. 





Nincsenek megjegyzések: