2015. november 25., szerda

Nyers csokitorta (paleo)


Ritkán csinálok édességet, de néha egyszerűen KELL valami finomság. :) Ez a torta pont a kedvemre való, mert expressz gyorsan elkészül, hiszen még sütni sem kell. Ráadásul csupa egészséges hozzávalóból áll, így lelkifurdalás nélkül lehet enni. 
Bár nagyon tömény, de ennek köszönhetően egyszerűen nem is lehet belőle egyszerre sokat enni, egy nagyon vékony szelet is elég. 
Az alapötletet az egyik fb-os paleo csoportban találtam, de már 2012-ben is megtalálható volt  Zizi kalandjainál.
 Kisebb változtatásokkal csináltam meg, mivel nekem nem volt itthon minden, amit az eredeti kért. Ott például a "tésztába" datolya kellett, de az nem volt kéznél, aszalt szilva viszont igen, így azzal pótoltam. :)




Hozzávalók:

12 dkg darált mandula
10 dkg aszalt szilva
csipet só
kevés víz (kb. 0,5 dl) 

2 érett avokádó
1 banán
6 dkg jó minőségű, cukrozatlan kakaó
(például holland kakaó)
5 dkg olvasztott kókuszzsír
3 evőkanál porrá őrölt eritrit
1 vaníliarúd kikapart belseje
1 kiskanál rumaroma (elhagyható)
csipet só



Késes aprítóval apróra daráltam a mandulát, majd hozzáadtam a késsel kicsit összevágott aszalt szilvát, sót, vizet, és összedaráltam - turmixoltam az egészet. Egy 19 cm átmérőjű tortaforma aljába sütőpapírt vágtam, és erre nyomkodtam rá a mandulás-szilvás masszát, majd hűtőbe raktam.

Az avokádókat félbevágtam, a húsukat kikapartam. Hozzáadtam egy karikára vágott banánt, az olvasztott kókuszzsírt, kakaót, vaníliát, rumaromát, és a csipet sót. Botmixerrel alaposan összeturmixoltam az egészet, majd a rákentem az alapra.
Ismét visszaraktam a hűtőbe, hogy kicsit dermedjen, és összeálljon. Szépen szeletelhető, nagyon töményen csokis tortát kapunk. A tetejét kókusz chipsszel díszítettem. 

Megjegyzés:
 Ha valaki túl keserűnek érzi a krémet, tegyen még hozzá eritritet (vagy egyéb édesítőszert, akár mézet is). Vagy akár kicsit kevesebb kakaóval is meg lehet próbálni..
Nekem így ízlik, mert az alapja édes, és így egyben pont jó lesz, de én egyébként is szeretem  a nagyon keserű csokit. :)
Adhatunk mellé habbá vert kókusztejszínt is, ez is lágyíthat rajta.








2 megjegyzés:

Viki írta...

Ildikó! Nagy-nagy köszönet. Megvan a mikulásra a meglepetés a diétázóknak a családban.
Hogy mennyire fog örülni Krisztám? - hát azt ne is tudd meg. Majd beszámolok róla :)
Köszönet a receptért.

Szemi írta...

Koszonom Viki! :)
Nekem is felulmúlta a várakozásomat, nagyon finom! Az unnepek alatt ismétlés lesz nálunk is. :))
Várom a visszajelzést, hogy nektek is bejott-e?
Puszi. ♥