2015. augusztus 27., csütörtök

Egyben sült tarja



Hozzávalók:

1,5-2 kg-os csontos tarja
só, cayenne bors
3 fej hagyma
1 fej fokhagyma
kevés mangalica zsír

A húst megmostam, leszárítottam, majd sóval és cayenne borssal fűszereztem. Egy mélyebb jénai tál alját vékonyan kizsíroztam, és beleraktam a karikára vágott hagymát, és az egész fokhagyma gerezdeket. Ráraktam a húst, egy kevés olvasztott zsírral meglocsoltam. Alufóliával lefedtem, és 200 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. 2,5 órán keresztül lefedve sütöttem, majd a fóliát levéve még kb. 0,5 órát sütöttem, hogy szép piros legyen.

Kicsit hagytam pihenni, hogy szépen lehessen szeletelni. 

A tál aljában lévő sült hagymákat és az összes zsírt egy késes aprítóba öntöttem, majd szétturmixoltam. Fűszeres, sós, krémes szósz lett belőle. Ha valaki lágyítani szeretné az ízét, egy kis tejszínnel  megteheti. :) 
A paleo diétában talán egy kis totukrémet, vagy magtejet lehetne erre a célra használni.. Én nem tettem, így szeretem. :)




A fotók nem valami jók, de este 10-kor már csak ilyet tudtam produkálni.. :)



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tokeletes. Sejtettem, mert engem is elkap idonkent a laz, en meg a botmixert es maris van egy finom martogatos. Nagyon guszta. Imadom az ilyen egyszeru, nagyszeru, munka nelkuli, konnyen elkeszitheto finomsagokat.

Szemi írta...

Köszönöm Viki! :)
Én is az ilyet szeretem,minél gyorsabban és egyszerűbben készüljön az étel. :)