2015. április 30., csütörtök

Petrezselyem pesto



A legismertebb pesto bazsalikomból készül, olívaolaj, fenyőmag, parmezán és fűszerek hozzáadásával.  Nemrég azonban az egyik ismerősömnél láttam hasonlót, csak petrezselyemből. Azóta készülök elkészíteni, most került rá sor. Fenyőmagom nincs itthon, és bár először kesudióból terveztem, rá kellett jönnöm, hogy az is elfogyott. A kesu valahogy mindig elpárolog, folyton veszem, hogy majd csinálok belőle tejfölt, de mindig megesszük mire odakerülne a sor. :)) Dió viszont volt itthon, gondoltam, egy próbát megér.. Rákerestem a neten is, és láttam, többen is készítették már így, hiába, nincs új a nap alatt.. :)


 Hozzávalók:

1 jó nagy csokor petrezselyemzöld
1 marék dió
kb. 1-1,5 dl olívaolaj
5 dkg parmezán sajt
2 gerezd fokhagyma
frissen őrölt négyszínű borskeverék



A petrezselymet megmostam, majd alaposan leszárítgattam. Nagyjából összevágtam, és a késes aprítómba raktam. A diót száraz serpenyőben átpirítottam, majd hozzáadtam. Beleraktam a durvára reszelt parmezánt, sót, borsot, fokhagymát, és elindítottam a gépet. Mikor jól összezúzta, hozzáadtam az olívaolajat is, és ezzel is alaposan összeturmixoltam. Először csak 1 dl olajat tettem bele, de nekem így még túl száraznak tűnt, ezért öntöttem hozzá. 

Grillezett csibemell és sült zöldségek mellé fogyasztottuk. Használhatjuk tésztákhoz, vagy akár pirítósra kenve.. Jól záródó üvegben,  hűtőben tároljuk. A tetején mindig legyen egy kis olívaolaj, ami légmentesen elzárja. 



Nincsenek megjegyzések: