2015. április 1., szerda

Mákos muffin cseresznye szósszal (paleo)



Egy gyors sütit akartam délután sütni, és úgy gondoltam, hogy a jól bevált mákosat választom. De közben belebotlottam Szofika receptjébe, amit épp ma posztolt, és úgy gondoltam, kipróbálom én is. A férjem nagy mákrajongó, neki ez a csupamák muffin tökéletes választás. :) Egy kicsit változtattam az összetevőkön, hogy a paleo diétába is beleférjen. 


Hozzávalók:

10 dkg darált mák
6 dkg mákliszt
15 dkg őrölt eritrit
5 egész tojás
1 kiskanál fahéj
1 kiskanál szódabikarbóna
1 bio citrom reszelt héja
0,5 citrom leve
10 dkg olvasztott kókuszzsír

A szószhoz:

fagyasztott cseresznye
fahéjrúd
csillagánizs
eritrit




Az egész tojásokat a cukorral habosra kevertem.
A száraz anyagokat összekevertem, a szódabikarbónát egy mélyedésben a közepébe raktam, és rácsavartam a 0,5 citrom levét, hogy felpezsegjen. Az egészet belekevertem a cukros tojásba, végül hozzáadtam a langyos olvasztott kókuszzsírt is. 


A masszát szilikon muffin formákba töltöttem, kb. a 3/4 részéig. 12 darab lett így belőle. 180 °C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. Kicsit hagytam hűlni a formában, ekkor könnyen kijött már belőle.
Ha nincs szilikon formánk, használjunk papírkapszlikat. 


A szószhoz kb. 1 dl vizet felforraltam, kevés eritritet raktam bele, és a rúd fahéjat, csillagánizst. Majd beletettem a fagyasztott cseresznyét, és kb 15 percig pároltam-főztem. A levét nagyjából elfőtte, egy kevés maradt alatta, az kicsit be is sűrűsödött. 

Először meggyel akartam készíteni, de véletlenül cseresznyét vettem ki, de ezzel is nagyon finom lett! :) 

Megjegyzés: használjunk bio citromot, én a Lidl-ben veszem ezt is, és a narancsot is. Ha olyan sütit akarok készíteni, amibe a héja is kell, érdemes ezt megvenni, nem olyan drága. :)


Forrás: ITT

Nincsenek megjegyzések: