2015. március 22., vasárnap

Sacher torta egyszerűsítve és paleosítva



Tegnap vendégeket vártunk, és én lázasan kutattam a neten receptek után... Nem vagyok egy nagy süti sütő fenomén, nem bírom a bonyolult dolgokat.. :) Olyat szerettem volna, ami gyors, finom, és paleo, hogy ne csak  vendégek, hanem mi is ehessünk belőle. Egy csomó jó receptet elmentettem, de most valamiért egyik sem volt jó.. vagy túl időigényes volt, vagy nem volt hozzávalóm, vagy mindkettő egyszerre. :))
 Végül  Pocak Panna oldalán megtaláltam amit kerestem, háromszoros hurrá, megkönnyebbülés és virágeső.. :)) Ez egy olyan süti, amit tényleg mindenkinek ajánlok, paleotól függetlenül.. Egy kritérium van, aki nem szereti a csokit, neki se fogjon.. Mert ez valami überbrutál módon töményen csokis.. de én imádom, ráadásul a tipikusan  a "csak összekeverem és megsütöm" féle, így ezt a sütit nekem találták ki, felvéve az örökös kedvencek listájára. :))

Kis változásokat eszközöltem csak rajta,  nekem nem volt sárgabarackom, ezért epret és eperlekvárt használtam, és dupla adagot sütöttem (na, ez volt a legjobb döntés.. :)) ).



Hozzávalók:

30 dkg darált mandula
8 dkg kakaó
16 dkg méz (nekem most erdei)
10 dkg kókuszolaj
1 teáskanál szódabikarbóna
6 egész tojás
1 rúd vanília
3 evőkanál eperlekvár (eritrites)

A tetejére:
3-4 evőkanál eperlekvár (eritrites)
10 dkg 72 %-kos étcsokoládé
1 evőkanál kókuszolaj
2 dl kókusztej (cocomas)
2 kiskanál vaníliás eritrit 
2-3 maréknyi eper (lehet fagyasztott is)

A mandulát késes aprítóban finomra daráltam, elkevertem benne a szódabikarbónát. A tojásokat, mézet, kakaóport, lekvárt, olvasztott kókuszzsírt, és a vanília kikapart belsejét alaposan elkevertem, végül hozzáadtam a mandulát.
23 cm-es tortaforma aljára sütőpapírt terítettem, az oldalára nem kell, és beleöntöttem a masszát. 175 °C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem. Kicsit hagytam hűlni a tortaformában, majd rácsra helyeztem.  A tetejét még így melegen megkentem a többi lekvárral.
Az étcsokoládét a kókuszzsírral együtt mikróban 1 perc alatt összeolvasztottam (aki nem használ mikrót, az vízgőz felett tegye ugyanezt). Ráöntöttem a torta tetejére, és hűlni hagytam. 

Mivel fagyasztott eprem volt csak itthon, mikróban kissé kiolvasztottam (nem teljesen, hogy ne legyen löttyedt), félbevágtam, és ezzel díszítettem a tetejét. 

Felhasználás előtt a cocomast 10 percre a hűtőből átraktam a fagyasztóba. Tálba öntöttem, 2 kiskanál porrá őrölt eritrittel ízesítettem (nekem mindig van előkészítve, benne vanília rudak, így nagyon finom vaníliás cukrot kapok), és kézi mixerrel kemény habbá vertem. Csak a tányéron raktam a szeletekre belőle 1-2 teáskanálnyit. Nagyon tömény süti, vékony szelet is elég belőle egyszerre. 

Megjegyzés: Akinek nem fér bele a paleoba az étcsokoládé, az Pocak Panna oldalán megtalálja azt is, hogy készítsen kakaó-méz-kókuszolajból csokimázat. Nekem néha belefér (72-82 %-osat használok), és most időm sem nagyon volt másra..
A fényképeken is látni, hogy az utolsó pillanatban, kapkodva készültek.. este volt, sötét és villanyfény.. ráadásul a szeletet a fotóhoz akkor vágtam belőle, mikor a vendégek már az előszobában vették le a kabátokat.. :))


Forrás:  ITT 

Nincsenek megjegyzések: