2014. augusztus 7., csütörtök

Resztelt csibemáj



Nem egy nagy ügy a resztelt máj készítése, inkább csak azért írom be a blogra, mert aztán ebből készült a májpástétom..
Ami szintén nagyon egyszerű dolog, mégis kevesen állnak neki otthon.. pedig kenterbe veri az összes üzletben kapható társát. 
Nálunk csak én szeretem a májas dolgokat, így ha fél kilóból csinálok , akkor kb. a fele biztos megmarad pástétomnak. :)
Ez a két legyet egy csapásra című műsor. :))


Hozzávalók:

0,5 kg csibemáj
1 nagy fej hagyma
só, frissen őrölt bors
majoranna
kakukkfű (ha van, akkor inkább friss)
1 teáskanál mustár
pár csepp worcester szósz
chiliszósz (ha szeretjük a csípőset)

Kacsazsíron (ha nincs, akkor disznózsíron) pároljuk üvegesre a hagymát. Adjuk hozzá a kisebb darabokra vágott májat, fűszerezzük /csak a sót hagyjuk a végére.. bár mondják, a szárnyas májat lehet sózni közben is, én inkább nem kísérletezem ezzel :) /. Pirítsuk meg minden oldaláról, ha szükséges, engedjük fel egy kevés vízzel. 

Nem kell sokáig párolni, mert akkor kemény lesz. Én fedő nélkül csinálom, mire elkészül, szépen elfől az összes leve.
Kb. 10 perc után kóstoljuk meg, ha jó, végül még sózzuk meg.

Körete lehet bármi, rizs, burgonya.. én most egy isteni joghurtos batáta-cékla salátával ettem. :) 

Nincsenek megjegyzések: