2014. augusztus 7., csütörtök

Csibemáj pástétom


Általában akkor csinálom ezt a pástétomot, ha resztelt májat készítek. A felét megeszem úgy, a másik feléből pástétom készül. Pofonegyszerű dolog, az íze attól függ majd, mivel ízesítettük a resztelt májat, mert utána már nem adok hozzá semmit sem pluszban.
Ez mindenkinek a saját ízlése, és persze variálható, csinálhatunk mindig másmilyet is. 
resztelt máj receptje itt megtalálható.  A mennyiségek csak hozzávetőlegesek, mert nem mértem, csak szemre készült. 






Hozzávalók:

kb. 25 dkg májból készített resztelt máj
/langyosan/
7-10 dkg teavaj
kb. 0,5 dcl tejszín 

Mindezt egy turmixgépbe raktam, és nagy fokozaton jó krémesre turmixoltam. Jól záródó üvegbe töltöttem, és hűtőbe raktam. 
A teavaj miatt kissé kemény lesz, ha szeretnénk, hogy könnyen kenhető legyen, használat előtt 15-20 perccel vegyük ki a hűtőből. 
Sokkal finomabb, mint az üzleti pástétomok, és nincs benne semmi E-betű.. se állományjavító, se semmi egyéb.. ízfokozó pláne nincs benne, de nem is hiányzik, hisz ennek pont a májtól és a fűszerektől lesz jó íze..
Nagy adagot viszont nem érdemes egyszerre készíteni, mert túl sokáig nem áll el. De mivel nem is tart sokáig megcsinálni, jobb is mindig frissen készíteni, így az ízesítése is lehet változatosabb. 

Most egy teljesen szénhidrátmentes kenyérpótlóval fogyasztottam, aminek a receptjét ITT  megtaláljátok. 


Nincsenek megjegyzések: