2014. május 13., kedd

Tonhalas-tojásos céklalevél saláta



Biztos van, akinek meglepő, de a céklának nem csak a gumója, hanem a levele is ehető.. Olyankor érdemes szedni, mikor még finom zsenge.. céklagumó még nincs is alatta, de a leveleket már megritkíthatjuk.. :) Szerencsém is van, mert van kertünk, és ha nem sok mindent, de azért némi zöldséget megtermelünk.. :) Ezt épp abból raktam össze, amit itthon találtam, a kerttől a hasamig kb. 15 perc volt az egész. :))
A fűszerezése ízlés szerint variálható. 

Hozzávalók:
1 jó marék zsenge céklalevél
0,5 doboz tonhal konzerv
2 főtt tojás
2 db kisujjnyi vastagságú újhagyma
só, frissen őrölt bors (négyszínű keverék)
kakukkfű
olívaolaj
kevés citromlé
balzsamecetkrém 




A tojásokat keményre főztem, megpucoltam, és 4 részre vágtam. A cékla leveleit megmostam, megszárítgattam. Az olívaolajban elkevertem a citromlevet, sót, borsot, apróra vágott friss kakukkfüvet, majd a levelekre locsoltam. Hozzáadtam a karikára vágott újhagymát és összeforgattam. 
Egy tálra halmoztam, ráraktam a villával szétszedett tonhalat, és a cikkekre vágott kemény tojást.
Balzsamecet krémmel meglocsolva tálaltam. 






Nincsenek megjegyzések: