2012. augusztus 5., vasárnap

Zsályás-baconös csirkenyársak sok zöldséggel



A napokban találtam ezt a receptet egy szakácskönyvben, legalábbis ami a hús részét illeti. A zsályás-baconos töltelékét... A többit magamtól gondoltam hozzá, a felszeletelt húst nyársra fűztem különféle zöldségekkel, amik most épp a kertemben voltak, és így egyben sütöttem meg.

Pontos mennyiségeket így nem is nagyon tudok írni, kivéve a csibemellet, az két szép nagy darab volt. A tölteléket illetően pedig kedvünkre fűszerezhetünk, mert a zsályának elég jellegzetes íze van, nem mindenki szereti. Én igen, férj viszont kipiszkálta belőle. :)



Hozzávalók (hozzávetőlegesen :)) )

2 db csibemell
8 szelet bacon vagy sonka vékonyra vágva
pár darab zsályalevél
só, őrölt bors, kakukkfű
olívaolaj
zsenge cukkini (sárga és zöld vegyesen)
paprika
burgonya
hagyma



A csibemellet vékonyra klopfoltam, sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem. Ráterítettem a bacont, erre jött két darab zsályalevél, majd feltekertem. Kb. ujjnyi vastagságúra felszeleteltem.
A zöldségeket megmostam, megtisztítottam, és megfelelő méretre vágtam. Saslikpálcára felváltva rátűztem mindent.

Egy sütőpapírral bélelt tepsire raktam, a kimaradt zöldségeket összekevertem és mellépakoltam , enyhén megsóztam, és olívaolajjal meglocsoltam. A tepsit alufóliával lefedtem, 180 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. Kb. 25 perc után a fóliát levettem, és még további 20-25 percig sütöttem. Közben a nyársakat egyszer megfordítottam, hogy az alsó része is szépen megpiruljon.



Köretnek a mellette sült zöldségeket ettük, de készíthetünk hozzá bármi mást, párolt rizst vagy sült burgonyát. Egy kis friss paradicsomos saláta nagyon finom melléje. :)


A blogomon található egy hasonló recept, az sertés szűzpecsenyéből készült. Szintén nagyon finom, csak ajánlani tudom. :)
Ide kattintva megtekinthető.



2 megjegyzés:

Vicuska írta...

Ötletes, látványos és finom :)

Szemi írta...

Köszi Vicuska :)