2012. június 4., hétfő

Mini Deák - kuglóf



Mindjárt az elején muszáj elnézést kérnem a szörnyű fotókért, de mentségemre szóljon, hogy este 10-kor sültek ki ezek a kis kuglófok. :) Fény a nullával volt egyenlő, na meg már a türelmem is. :))

A receptet TücsökBogár oldalán találtam, és rögtön megtetszett benne az, hogy expressz gyorsan elkészül. Bár élesztővel készül, de mégsem egy hagyományos kelt tészta, nem kell keleszteni sem. Csak összekeverni, kisütni és megenni. :))
Azt rögtön az elején írom, hogy aki készíti, ne számítson klasszikus kelt-tésztára, mert nem az. Teljesen folyós lesz, szinte mint egy sűrűbb palacsintatészta. Én először megijedtem, és raktam bele +5 dkg lisztet, de aztán Tücsök mondta, hogy nem szükséges. Jó lett így is, de legközelebb az eredeti adag szerint csinálom, ide is azt írom be.

Hozzávalók:

25 dkg rétesliszt
2 dkg élesztő
2 dcl tej
12 dkg vaj
6 dkg cukor
1 vaníliás cukor
5 dkg csokilencse ( vagy reszelt étcsoki)
kevés mazsola (elhagyható)
1 citrom reszelt héja
4 tojássárgája

Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben, majd hozzáadtam a többihez ( a csoki és mazsola kivételével). Géppel jól eldolgoztam (még egyszer írom, folyós lesz, de ilyennek kell lennie!). A csokit és a mazsolát csak a végén kevertem hozzá.
Közben a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A tésztát szilikonos mini muffin formákba töltöttem, és kb. 0,5 óra alatt készre sütöttem.  Rácsra téve hagytam kihűlni, majd kevés porcukorral meghintettem.






2 megjegyzés:

Viki írta...

Ez nagyon jól hangzik, és nagyon guszta is, de honnan vegyek én ennyi mini kuglóf sütőt? No majd maffin formában próbálkozom vele.
Vittem a receptet. Köszi :)

Szemi írta...

Viki, elkészítheted klasszikus kuglóf formában is, vagy mondjuk őzgerincformában, csak a sütési időt kell növelni. :)