2012. május 21., hétfő

Duplán sajtos pogácsa



Van egy csomó jól bevált pogácsa receptem, de azért ha látok valahol valami jónak tűnőt , szívesen kipróbálom. Ezt Kriszta konyháján találtam, csupa jót írt róla. Ami nekem megtetszett benne, hogy egyrészt soook sajt van benne, amitől ugye csak finom lehet egy pogácsa, másrészt pedig bár élesztős, de nem kell keleszteni. Tehát gyorsan elkészül, és nálam ez elég nyomós indok. :))
Megsütöttem, nem csalódtam, tényleg finom. 

A recepten csak annyit változtattam, hogy raktam bele egy tojást. Ezt nem szándékosan, egyszerűen csak elnéztem, ezért egy picivel több lisztet kellett hozzágyúrnom. Ja, és a rendes élesztő helyett por élesztővel készítettem, mert épp az volt itthon. 




Hozzávalók:

40 dkg liszt
25 dkg puha vaj
2 dcl tejföl
1 tasak por élesztő (vagy 3 dkg friss)
1 tojás (eredeti recept nem írja)
15 dkg reszelt füstölt sajt
2 teáskanál só

A tetejére tojás, és reszelt sajt (füstölt és sima vegyesen)

A hozzávalókat összegyúrjuk -az élesztőt nem kell felfuttatni-, és rögtön lehet nyújtani, nem kell keleszteni sem. Lisztezett deszkán kinyújtjuk, kiszaggatjuk.
A gyorsaság okán én most nem pogácsákat szaggattam, hanem egy pizzavágóval kb. négyzet alakú kockákra vágtam. A tetejét lekentem tojással, reszelt sajttal megszórtam.
Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt elkészültek.





3 megjegyzés:

Judit írta...

Nem füstölt sajttal is jó lehet? Nagyon szimpatikus a recept, csak sajnos nálunk a család nem eszi a füstölt sajtot, anélkül szívesebben készíteném!
Köszönöm! Üdv: Judit

Szemi írta...

Judit, egész biztos, hogy jó lesz sima sajttal is!

Belly írta...

Nálunk isten a pogácsa,mentettem!