2012. január 27., péntek

Aszaltszilvás zserbógombóc fahéjas kakaóba forgatva



Nagy kedvencünk a zserbógombóc, de eddig csak aszalt sárgabarackkal készítettem. Aztán miután Anita, a Kávé és Csokoládé blog írója elkészítette aszalt szilvával, azóta motoszkált a fejemben, hogy a legközelebbi alkalommal én is kipróbálom ezt a változatot.
Csoki helyett most fahéjas kakaóba hempergettem, szerintem nagyon jól illik az aszalt szilvához.

Nagyon finom lett így is, csak ajánlani tudom. Gyorsan elkészül, és jó kis gasztroajándék is lehet.:))



Hozzávalók:

15 dkg aszalt szilva
15 dkg darált dió
2 evőkanál porcukor (vagy porxukor-nyírfacukor)
2 evőkanál rum (konyak, whiskey)
2 evőkanál víz
2 evőkanál szilvalekvár

Kb. 2 evőkanál jó minőségű kakaópor és 1 evőkanál őrölt fahéj

Az aszalt szilvát pár órára beáztattam a vízzel elkevert rumba. Majd apróra vágtam, és elkevertem a dióval, cukorral, és hozzáadtam a rumos vizet is, amiben a szilva ázott. Az egészet jól összedolgoztam, és egy kis időre a hűtőbe raktam.

A masszából kisebb golyókat formáztam, és beleforgattam a fahéjjal elkevert kakaóba. 40 darab lett belőle.

Megjegyzés: én a diót nem diódarálón darálom le, hanem a késes aprítómban vágom össze. Így darabosabb marad, nekem így jobban ízlik.

8 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Szemi ezek nagyon finomak lehetnek!! Azt hiszem ezt elmentem, mert, ha nem is most de valamikor tuti sort kerítek rá!!!! Ráadásul az aszalt szilvát jobban szeretem mint a sárgabarackot! :)

Szemi írta...

Köszi Barbi, tényleg finomak. :))
Próbáld ki, az egész max. fél óra alatt kész van, és alig kell hozzá valami.

Chef Viki írta...

Jesszusom Szemi, ezt kikérem magamnak! Ide az asztalomra :-DDD

Én is késesben darálom a diót, jobb szeretem, ha nem pépes állagú :-)

Szemi írta...

Viki, ha lehetne, már küldeném is! :)
Egyébként ez a késes aprító az egyik legjobb, legtöbbet használt konyhai kütyüm. Egy csomó mindenre jó! :)

kolozsgabi írta...

De jó, éppen most csináltam én is és tettem ki, de még az eredeti változatot, most legalább lesz egy másik változat is, lehet ez még jobban fog fogyni itthon, köszi!

Borbély Anita írta...

Így is ki kell próbálni! :)

Viki írta...

Szemi ! Ez isteni ! - lehet, hogy sorra kerül. Köszi a receptet.

Szemi írta...

Kolozsgabi, szerintem érdemes kipróbálni. :)

Anita,nekem nagyon ízlik így is! :)

Viki, örülök, ha tetszik! :)