2011. november 17., csütörtök

Körtés-diós süti




Ma egészen másfajta sütit terveztem sütni, meg is vettem a hozzávalókat. Aztán meg annyi minden közbejött, hogy mire odajutottam,hogy elkészítsem, mégis inkább mást válaszottam. Mégpedig azért, mert a tervezett sütit pihentetni kell fogyasztás előtt pár órát a hűtőben. De majd arra is sort kerítek a napokban egész biztosan.

De most írom ennek a receptjét, ez egy egészen egyszerű, kevert tésztás süti, a tetején körtével. Egészen pontosan körtebefőttel.  Persze friss körtéből is készíthető, abban az esetben nem árt egy kicsit fűszeres, cukros vízben kicsit megpárolni. De nekem még van a tavaly elrakott körtebefőttből pár üveggel, ezért a gyorsaság jegyében ehhez nyúltam. 
Mikor a körtéket befőzöm, pár üveggel rakok el csak úgy natúr, de pár üvegbe mindig rakok egy kis fűszert is : fahéjrudat, csillagánizst, pár szem szegfűszeget. Bár ezektől picit megbarnul, de cserébe csodásan fűszeres íze lesz. :)

Mire a süti elkészült, sötét este lett, ezért csak villanyfénynél tudtam fényképezni. Na, ez meg is látszik a képek minőségén, nagyon rosszak a színek és a fények is.  :(
Úgyhogy bár ez nem nagyon látszik meg a képeken, de a süti egész finom lett. :))

A süti eredeti receptjét a Nők Lapja konyha szeptemberi számában találtam, de pár dolgot  változtattam rajta. Ott még mák és alma szerepelt a hozzávalók között. :)  Írom,hogy készítettem én. :)





Hozzávalók:

10 dkg őrölt dió
10 dkg finomliszt
1 doboz natúr joghurt
0,5 csomag sütőpor
10 dkg cukor
csipet só
1 egész tojás
8 dkg olvasztott vaj

1 üveg körtebefőtt
2 evőkanál méz
2 marék szeletelt mandula

A tészta hozzávalóit összekevertem, és egy vajazott, lisztezett formába öntöttem. A forma átmérője 28 cm. 
A tetejére raktam a felkockázott körtét, megszórtam a mandulával, és vékonyan rácsorgattam a mézet.


170 °C-os sütőben 40 perc alatt készre sütöttem. A formában hagytam langyosra hűlni, és csak ekkor szeleteltem fel.


7 megjegyzés:

egycsipet írta...

Ez jól hangzik, igazi őszi süti! Ráadásul villámgyors - máris szeretem. :)

Névtelen írta...

Ez a süti lehet, hogy finom, de kinézetre eléggé khmmm. - finoman fogalmazva - rosszul néz ki-((

Névtelen írta...

Miért is van az, hogy csak a neked megfelelő hozzászólás jelenhet meg? Ez annyira sekélyes hozzáállásra vall!

Szemi írta...

Egycsipet, van,hogy csak ilyenre jut idő. Semmi extra, viszont gyors és finom. :)

Kedves Névtelen, igazad van , a képen tényleg nem a legjobban néz ki. De írtam is,hogy este fényképeztem, és mivel nincs profi felszerelésem, csak ilyet tudtam összehozni a kis kompakt gépemmel.
Viszont az íze tényleg jó. Olyan igazi chocito süti, ronda, de finom. :))

Szemi írta...

Kevdes Névtelen! Mint látod, a többi is megjelenik, csak egy kis türelem kell hozzá, hogy kivárd. :)
A hozzászólások nem automatikusan jelennek meg, én viszon nem ülök a gép mellett 24 órán keresztül.

Unknown írta...

Kedves Szemi,
ki fogom próbálni a sütidet, pont ilyesmit akartam sütni. Csak dejóval, mert van a családban, aki sajnos allergiás a dióra. De nem állom meg, hogy ne tegyek megjegyzést: számonkérték a sütid kinézetét, majd bántó szöveg is érkezett. Nagyon türelmesen, nagylelkűen válaszoltál. Én is találkozom ilyen hozzászólásokkal, de sok év után mostanra arra jutottam: a blog is olyan, mint egy más személyes, nyilvános hely, például ha nyitnánk egy kávézót, sütizőt. Ott sem kell elviselni modortalan vendéget, mert nem, a vendégnek nincs mindig igaza. A dolgainkat leszóló emberek miért rombolják azt életünket? Nem vagyunk kötelesek beengedni ezt a szemléletet.
Szóval: minden elismerésem neked, nem ismerlek, de nagyszerű ember lehetsz. :)

Szemi írta...

Kedves finderfan21!

Köszönöm szépen a kedves szavaidat! ♥ Remélem, hogy a süti nektek is ízleni fog.
Az a bizonyos hozzászólás pedig azt minősíti, aki beírta.. ráadásul név nélkül.. :)) .