2011. augusztus 6., szombat

Túrós rétes kosárkák




Ezeket a jópofa rétestésztából készült kosárkákat még régebben láttam meg Citromhab oldalán. Nagyon megtetszett az ötlet, gondoltam, hogy majd egyszer elkészítem. A napokban jött el az alkalom, ugyanis vendégeink jöttek, és gyorsan elkészíthető édességet és sósat akartam készíteni. Volt otthon  rétestészta és túró is, így erre esett a választásom. A recepten nem változtattam, csak annyit, hogy cukor helyett xukrot /nyírfacukor/ használtam. Ja, és elfelejtettem vajazni a lapokat, de anélkül is jó lett. Sőt, így még kalóriaszegény is. :))

Hozzávalók:

50 dkg túró
1 csomag réteslap
1 rúd vanília kikapart belseje
2 egész tojás 
4 evőkanál búzadara
xukor ízlés szerint
mazsola








A túrós töltelék hozzávalóit összekevertem, a búzadarának csak a felét raktam bele. A réteslapokat kiterítettem, és egy ollóval egyforma négyzetekre vágtam. Két-két négyzetet raktam minden egyes muffinformába, kicsit egymáson elfordítva. A formákat sem vajaztam ki, és a lapok közé sem raktam sem vajat, sem olajat. Mindegyik aljába szórtam egy pici búzadarát, hogy a töltelék ne áztassa el, majd belekanalaztam a túrót.

170 °C-ra elömelegített sütőbe raktam, és kb. 20-25 perc alatt készre sütöttem.Tálaláskor megszórtam egy leheletnyi porxukorral.

Nekem nagyon bejött ez az elkészítési forma, ki fogom próbálni másfajta töltelékkel is. 


4 megjegyzés:

Citromhab írta...

Szépek lettek!
Nekünk is nagyon ízlett annak idején és a fő erénye, hogy pillanatok alatt elkészül.
Finom lehet más töltelékkel is, akár sóssal is szerintem.

Chef Viki írta...

Jaj de helyesek lettek! Iszonyú jól mutatnak!

És milyen jól variálható ötlet!

Petra írta...

Nagyon guszták! Isteni finomak is lehetnek. :))))

hekvanc írta...

Hoppá, most találtam erre a sütire. Nagyon jó ötlet, így legalább a tészta jó része ropogósra sül! Elmentve! :-)