2011. július 2., szombat

Tormás, tojáskrémes roló



Múlt hétvégén egy főzős találkozón vettem részt, oda hozta az egyik résztvevő ezt a nagyon finom, sós töltelékkel töltött rolókat. Nekem nagyon ízlett, így rögtön elkértem a receptjét. Legalább fel tudtam vele avatni a roló formákat, amiket Bellytől kaptam. :))
Az én formáim kicsit nagyobbak, de ez végül is lényegtelen, így is finomak lettek. Az eredeti recepten egy kicsit változtattam, a töltelék nálam kicsit más lett, de az alapja maradt.

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta (50 dkg)
12 dkg puha vaj
12 dkg krémsajt
5 főtt tojás
6 teáskanál torma
4 teáskanál majonéz
1 teáskanál mustár
15 dkg sonkás szalámi
5 dkg füstölt reszelt sajt
só, őrölt bors
apróra vágott petrezselyemzöld

A kenéshez 1 tojás és szezámmag



A tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, majd derelyevágóval jó ujjnyi széles csíkokra vágtam. Rátekertem a formára, a szélesebb végétől a keskenyebb felé haladva, a végét összenyomkodtam kicsit, hogy ne nyíljon szét sütés közben. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam, megkentem tojással, megszórtam szezámmaggal.
180-200 °C-ra előmelegített sütőbe raktam, kb. 15 perc alatt készre sültek. Langyosan húztam le őket a formáról.

Közben elkészítettem a tölteléket. A vajat, sajtot, tormát,mustárt, majonézt,reszelt sajtot és a fűszereket alaposan elkevertem. Hozzáadtam az apróra vágott tojást és szalámit.
Mikor kihűltek a rolók, akkor egy habzsák segítségével beletöltöttem a krémet. Frissen a legfinomabb.

Megjegyzés: nekem ebből a mennyiségből 26 darab roló lett, a töltelék is épp elég lett bele. De ha marad ki, akkor kenyérre kenve is megehetjük.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodás vendégváró falatok. Remekül sikerültek