2011. április 11., hétfő

Medvehagymás töltött csibemell



Igen, még mindig medvehagyma... :)) Most amibe csak lehet, belerakom, próbálom minél változatosabban felhasználni, amíg még friss. A vasárnapi ebéd második fogásaként készült ez a töltött csibemell, amibe a többi finomság mellé medvehagyma is került.

Hozzávalók:

3 db szép nagy csibemell
9 szelet sonkás szalámi
0,5 piros kaliforniai paprika
10 dkg trappista sajt
kb. 3 evőkanálnyi mascarpone /házi készítésű/
1 csokor medvehagyma
só, őrölt négyszínű bors

A panírhoz: liszt, 3 tojás, zsemlemorzsa, a sütéshez olaj.



A csibemelleket éles késsel félbe vágtam, de nem teljesen, csak hogy ki tudjam nyitni, mint egy könyvet. Aztán folpack alatt óvatosan mindkét oldaláról kiklopfoltam. Próbáltam vékonyra és egyenletes vastagságúra klopfolni. A húst megsóztam, megkentem vékonyan a mascarponéval, erre is szórtam egy kis sót és frissen őrölt borsot.
Majd ráraktam a medvehagymát, erre jött 3 szelet sonkás szalámi, a nagyon vékony szeletekre vágott piros színű paprika . Végül megszórtam egy kevés durvára reszelt trappista sajttal.
Feltekertem, és a végeit hústűvel összetűztem, hogy sütés közben ne jöjjön szét.
Kívülről is megsóztam, majd lisztbe, felvert tojásba és zsemlemorzsába forgattam. A biztonság kedvéért dupla panírt csináltam, tehát liszt, tojás, zsemlemorzsa, majd ismét tojás és zsemlemorzsa.

Felforrósított, bő olajba raktam, de mindjárt lejjebb is vettem alatta a hőt. Lefedve sütöttem szép pirosasra az egyik oldalát, majd mikor megfordítottam, a gázt feljebb tekertem, és már fedő nélkül sütöttem készre a másik felét.
Papírtörlőre szedtem mikor elkészült, hogy leitassam róla a felesleges olajat. Pár percig hagytam pihenni, utána már szépen lehetett szeletelni.

Melegen ettük ebédre, de hidegen is nagyon finom! Akár hidegtálakra is rakhatjuk.

12 megjegyzés:

Nelli írta...

Most én is sok mindenbe használom a medvehagymát.Fagyasztottam is belőle le, hogy télen is legyen.Fincsi lehet ez a hús.

Szemi írta...

Köszi Nelli, nekem nagyon ízlett. :)
Én a maradék medvehagymát majd olajban szeretném elrakni. :)

Nóra írta...

Guszta!
Nálunk is két hete mindenben szerepel. Tegnap a férjem már szóvá is tette. :-)

Bianka írta...

Mesésen néz ki

Ditta tortái írta...

Hú de nagyon guszta lett,csorog a nyálam!:-)

María írta...

Nagyon szép!! Nálunk is elfogyna biztosan!

Viki írta...

Szemi! ez bizony nagyon szép lett. Maga a fotó is csodálatos.
(mig lehet, nálunk is naponta van valamiben medvehagyma, de már tettem el télire is)

babette írta...

Még van medvehagymád? Simán elmenne a húsvéti menübe!!! Mutatós!

Gizi írta...

Nagyon finom lehetett, olyan gyönyörűséges!! Látom még nálad is minden a medvehagyma körül forog, mint nálam.:)))

Szemi írta...

Köszönöm mindenkinek! :)

Latsia írta...

Szemi ez nemcsak gusztusos hanem csodaszép színes is! Nagyon finoooom lehet!:-)

Szemi írta...

Köszi Latsia! Igen, a színek visznek egy kis életet az egyébként unalmas csibemellbe. :))