2011. április 26., kedd

Medvehagymás rakott karfiol



Még mindig lapult egy jókora csokor medvehagyma a hűtőmben, de már ideje volt elhasználni. A piacon kaptam szép karfiolt, ezért úgy döntöttem, hogy összepárosítom őket. :)
Nagyon egyszerűen készítettem, a karfiolon kívül most csak főtt tojást raktam bele, de természetesen mindenki ízlése szerint feltuningolhatja bármivel.

Hozzávalók:

1 fej karfiol
1 csokor medvehagyma
10 dkg füstölt sajt
2 dcl tejföl
2 dcl tejszín
2 db egész tojás
6 db főtt tojás
só, őrölt bors,
kevés olaj



A karfiolt sós vízben félpuhára , a tojásokat keményre főztem. Az öntethez összekevertem a tejfölt, tejszínt,tojást sót, őrölt borsot. A medvehagymát összevágtam, és az olajjal együtt a késes aprítómba raktam, és együtt összeturmixoltam, majd a tejfölös masszához adtam.
Ha valakinek nincs ilyen aprítója, akkor egyszerűen csak vágja finomra a medvehagymát.




Egy hőálló tálat pici olajjal kikentem, beleraktam a karfiol felét, erre jöttek a karikára vágott főtt tojások, majd a karfiol másik fele. Ráöntöttem a medvehagymás tejfölt, majd 180 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. Kb. 30 percig sütöttem, ekkor kivettem, rászórtam a reszelt sajtot, és visszadugtam még annyi időre, míg a sajt szépen ráolvadt a tetejére.

A sütőből kivéve kicsit hagytam hűlni a tálban, majd cikkekre vágva tálaltam.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Biztos nagyon finom!

Adél írta...

Jaj,de jól néz ki!!!