2011. április 9., szombat

Medvehagymás csicsókapuffancs



Végre sikerült csicsókához is hozzájutnom , nagy részét elültettem a kertbe, de a maradékot mindenképpen el akartam készíteni valami módon. Mivel most itt a medvehagyma is, gondoltam, hogy összeházasítom őket, aztán meglátjuk , mennyire szeretik egymást. :)
Mondhatom, hogy egész jól összeillenek. :))

Hozzávalók:

35 dkg csicsóka /tisztítva mérve/
15 dkg fetasajt
1 egész tojás
5 evőkanál grahamliszt
só, őrölt bors,
kisebb csokor medvehagyma

olaj a sütéshez



A csicsókát megmostam, kisebb kockára vágtam. Annyi vízben, ami épp ellepte ,készre főztem.A vízbe raktam egy kevés sót is. Mikor elkészült, leöntöttem róla a vizet, és kicsit hagytam száradni. De még melegen hozzáadtam a lisztet, sajtot, és a fűszereket, valamint az apróra vágott medvehagymát is. Néha megkeverve megvártam, míg langyosra hűlt, majd hozzáadtam a tojást is. Lágy, de nem folyékony masszát kell kapnunk.

Egy serpenyőben kb. 2 ujjnyi olajat hevítettem. Egy evőkanál segítségével kis halmokat szedtem ki, és a forró olajba raktam, majd méréskelt tűzön mindkét oldalukat szép pirosra sütöttem.
Papírtörlőre szedtem, hogy leitassam róla a felesleges olajat.

Tálalhatjuk hús mellé köretnek, főzelékhez feltétnek, mi most csak így önmagában fogyasztottuk. Enyhén sózott tejfölt adtam mellé, amibe szintén apróra vágott medvehagymát kevertem.


1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet