2011. április 12., kedd

Kakaós csiga leveles tésztából



Nemrégiben ítam,hogy nálunk mindig van otthon leveles tészta a fagyasztóban, elég gyakran használom. Ha édességre vagy sósra vágyunk, és kevés az időm, akkor mindig ehhez nyúlok. A házi készítését még sosem próbáltam, mert azt tudom,hogy elég hosszadalmas, macerás. Persze lehet,hogy finomabb is, mint az üzleti, de nekem a leveles tészta pont azokra az alkalmakra a legjobb,ha sietek.
Csak ki kell venni a fagyasztóból, elég neki 1-2 óra amíg kiolvad, és már mehet is bele a töltelék. Most kakaós csigákat sütöttem, sőt egy kis részébe még egy kevés túró is jutott, ami kimaradt egy másik étel készítésekor.

Recept ehhez igazából nincs is, annyira egyszerű, inkább csak ötletadóként írom be. :)

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta 0,5 kg
2-3 dkg olvaszott vaj
kakaó
cukor

A tésztát kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal. Megszórtam kakaóval, majd cukorral, és feltekertem. Ujjnyi vastag karikákra vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsire raktam. A tetejére is kentem egy keveset az olvasztott vajból.
A túrós részhez a túrót kikevertem egy kis vaníliás cukorral, mást nem raktam bele. De ízlés szerint mehet bele akár mazsola, vagy egyéb is.

Beraktam a 180 °C-ra előmelegített sütőbe, és kb. 20 perc múlva kivettem belőle a készre sült csigákat. A tányéron kaptak egy leheletnyi porcukrot.

5 megjegyzés:

alchri írta...

Szuper ötlet!Eddig édesen a cukros malacfület készítettem csak belöle, de ezt mindenképpen kipróbálom! Köszi!!!!

Szemi írta...

Cukros malacfül? Az meg milyen? Kérem a receptjét! :)

judit60 írta...

Nagyon jó ötletnek találom én is.

Bianka írta...

Nagyon szeretem, remek ötlet, főleg hogy most baleves lesz és....

Belly írta...

.Úgyis szeretjük a kakaós csigát,hát vittem a recit:-)