2011. április 3., vasárnap

Chilis - mézes csirkefalatok



A receptet először Latsiánál láttam meg, majd tőle továbbvezetve DebiGabinál. Mindkettejüknél nyálcsorgatóan nézett ki, úgyhogy sokáig nem is gondolkodtam rajta, hanem én is megcsináltam. Eredetileg ők csak csibeszárnyakból csinálták, nálam került mellé két darab comb is.
A fűszerezésén is egy picit változtattam, megbolondítottam egy kevés chiliszósszal és kakukkfűvel, reméltem,hogy nem rontja el. Kicsit félve kóstoltam meg a végén, hogy vajon milyen lesz, de kár volt izgulnom. :)
Hát kérem szépen, ez valami mennyei! Az édes és csípős íz tökéletes harmóniája, egyszerűen alig bírtam abbahagyni az evését.

Hozzávalók:

6 db csirkeszárny
2 db csirkecomb
1 csomag Kotányi "Kentucky csirkeszárnyak" fűszerkeverék
3 evőkanál méz
4 evőkanál pikáns ketchup
1 evőkanál chiliszósz
1,5 dcl olaj
1 kiskanál balzsamecet
1 mokkáskanál szárított kakukkfű

Ezeket összekevertem egy üvegtálban, és a megmosott, leszárítgatott csirkedarabokat egyenként belemártogattam, a szószt jól bele is masszíroztam. Egy éjszakára hűtőbe tettem.




Másnap a húsokat átraktam egy hőálló tálba, kicsit megsóztam, a tál alján maradt szószt ráöntöttem. Aláöntöttem 0,5 dcl vizet, és alufóliával lefedve, 200 °C-on, 1 óra alatt készre sütöttem. Ekkor levettem a fóliát, a felesleges szószt leöntöttem róla, és még 20 percen keresztül a sütőt grillfunkcióra kapcsolva jól megpirítottam.

Kukoricás rizzsel tálaltam.

Megjegyzés: aki nem szereti a csípős ízt, a chilit hagyja el belőle. :)


7 megjegyzés:

babette írta...

Na jöhet a grillszezon!
Nagyon jól néz ki!
Szerinted megsüthető tárcsán is? Grillrácsra nem raknám, az értékes szaftja miatt...

Szemi írta...

Barbette, azt sajnos nem tudom, még sosem sütöttem tárcsán semmit... De talán jön valaki, akinek van ezügyben tapasztalata. :)

Niki írta...

Én is ezt sütöttem tegnap rizibizivel...én csak a sima fűszerrel pácoltam be a húsit,előző nap este,majd tegnap ebédre kisütöttem,ami még mára is maradt...

Megsütöttem a citromos kalácsot...:)))Még nem tettem fel,majd a héten valamikor.

Thrini írta...

Húúú, de guszta! Holnap megyek egy vizsgálatra, és nem ehetek, erre én balga, gasztroblogokat nézegetek. :(

egycsipet írta...

Én szereteeem! :))) Ráadásul hetek óta "csirkeszárnyakkal álmodom", de az elkészítése valahogy mindig elmarad... :S

Szemi írta...

Niki, próbáld ki ezzel a mézes páccal, nagyon fini!
Remélem, hogy ízlett a kalács. :)

Thrini, te kis mazochista! Na de majd vizsgálat után elkészíthetsz mindent. :))

Egycsipet, akkor most már ideje az álmokat valóra váltani! :))

Bianka írta...

Csodálatos egy recept