2011. február 8., kedd

Rablóhús ,saláta, díjak...



Tegnap nagyon szép sertésszűzpecsenyét sikerült vennem, így mára megoldódott az ebéd-kérdés. Nem volt min gondolkodni, biztos voltam benne, hogy ebből szeretnék valami finomat készíteni. A rablóhús mellett döntöttem, mert már elég régen csináltam.
Bár az biztos, hogy a parázson sült változatnak nincs párja, de azért így is finomra sikeredett.

Hozzávalók:

40 dkg sertés szűzpecsenye
20 dkg laskagomba
1 piros kaliforniai paprika
20 dkg füstölt kolbász
20 dkg füstölt szalonna
2 fej lilahagyma
4 darab krumpli
só, bors, kakukkfű, borsikafű,
1 gerezd fokhagyma
1 dcl olivaolaj
1 kávéskanál vörösborecet



A húst kb. 1 cm széles szeletekre vágtam, majd ezeket még két részre vágtam. Az olajat, reszelt fokhagymát, vörösborecetet, és a fűszereket elkevertem -a só kivételével-, és beleraktam a húst. Lefedve két órára a hűtőbe raktam.
A krumplit megpucoltam, majd félbevágtam, utána pedig 0,5 cm széles szeletekre vágtam. A kolbászt felkarikáztam, a szalonnát felkockáztam. A paprikát, hagymát,gombát szintén hasonló formára vágtam.
A hozzávalókat felváltva saslikpálcikára szúrtam. Ha nincs, akkor hegyezzünk meg hurkapálcikákat, az is megfelel a célra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, és sorra rárakosgattam a nyársakat. A kimaradt krumplit csak úgy mellészórtam a szélére.
A húsból visszamaradt páclével megöntöztem a tepsiben lévő húsokat, majd megsóztam, és frissen őrölt borssal megszórtam.




A tepsit lefedtem alufóliával, majd a 200 °C-ra előmelegített sütőbe raktam. 45 percig lefedve sütöttem, majd leszedtem róla az alufóliát, és még visszatoltam kb. 15-20 percre, hogy szépen megpiruljanak.



Az ilyen saslik-nyársakban az is jó, hogy olyan hozzávalókból csináljuk, ami épp van otthon, vagy amit szeretünk. A húsnak mindenképpen jót tesz egy kis pácolás. Fontos,hogy a sót ne rakjuk bele, mert kivonja a húsból a vizet. Jó, ha az olaj mellé kerül valami savasabb összetevő is, például borecet , citromlé, vagy esetleg egy kis bor. Ez segít fellazítani a hús rostjait. A fűszerezést pedig ízlésünk szerint változtathatjuk.



Mellé egy gyors salátát készítettem. Lilakáposztát vékonyra gyalultam, a jégsaláta leveleit apróra tépkedtem. A répát meghámoztam, majd a hámozóval hajszálvékony csíkokat vágtam belőle. Ezenkívül egy fej , vékony karikára vágott lilahagymát is belekevertem.
Az öntethez olivaolajat, citromlevet, mustárt, sót,borsot,mézet, és egy gerezd apróra reszelt fokhagymát összekevertem, majd egy kevés fehér natúr joghurttal lazítottam.
Mennyiségeket nem tudok írni, mert csak úgy szemre készítettem. Mindenesetre kóstolgassuk, és igazítsuk az ízlésünkhöz.



A napokban ismét kaptam két díjat, mégpedig mindkettőt Latsiától. Nagyon szépen köszönöm neki, nagyon jól esett, hogy mindkét díjra érdemesnek tartott.
Mivel már mindkettőt megkaptam, egyiket a napokban, a másikat régebben, így most magamról nem írok semmit, itt és itt lehet rólam olvasni, ha érdekel valakit. :))

Ez alkalommal nem küldöm tovább senkinek sem, mert úgy látom,hogy nagyjából mindkét díj körbeért már a blogokon. De szeretettel ajánlom minden bloggertársamnak, akiket mindig szivesen olvasok. Megtalálhatóak itt az oldalsávban a kedvenceim között. :))

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörűséges