2010. december 27., hétfő

Narancsos-fahéjas linzer



Ismét egy linzer, szintén reformosan megsütve. A hagyományos citromos linzertésztám receptjét variáltam át. Bár ebben nem csak teljeskiőrlésű lisztet használtam, hanem fele-fele arányban kevertem finomliszttel. Viszont cukor helyett ismét xukrot, azaz nyírfacukrot használtam.


Hozzávalók:

10 dkg finomliszt
10 dkg grahamliszt
7 dkg xukor /nyírfacukor/
17 dkg vaj
1 narancs lereszelt héja
0,5 narancs leve
1 kiskanálnyi fahéj
késhegynyi sütőpor

A hozzávalókból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, majd folpackba csomagolva legalább 1 órára a hűtőbe tesszük.
Majd lisztezett deszkán kinyújtjuk, és különböző formákat szúrunk ki belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, és 180 °C-on, kb. 10 perc alatt készre sütjük.

Ha kihűlt, lekvárral összeragasztjuk . Én most narancsos almalekvárt használtam, nagyon finom volt hozzá.
Megszórhatjuk egy kevés porcukorral is, bár akkor már nem lesz annyira diétás. :)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szépségesek