2010. december 28., kedd

Mandulás kifli



Ez volt a harmadik féle aprósütink karácsonykor, és nekem ez ízlett a legjobban. A mandulát egyébként is nagyon szeretem, és ez igazán omlósra sikerült. Mandula helyett használhatunk diót vagy mogyorót is.
A receptet Trinitynél , a Zamat és Illat oldalon találtam, csak én a liszthez kevertem grahamlisztet is, és rendes cukor helyett nyírfacukrot használtam.

Hozzávalók:

10 dkg finomliszt
15 dkg grahamliszt
10 dkg darált mandula
25 dkg margarin
7 dkg xukor /nyírfacukor/
1 csipet só

A mandulát pár percre lobogó, forró vízbe dobtam, majd leszűrtem. Így könnyen meg lehetett szabadítani a barna héjtól. Hagytam alaposan kiszikkadni.
Majd a mandulát a nyírfacukorral együtt a késes aprítómba raktam, és ledaráltam. A vajat hozzáreszeltem egy nagylyukú reszelőn, és a többi hozzávalóval együtt alaposan összegyúrtam.
Jó egy órára a hűtőbe raktam, majd lisztezett deszkán hengerré formáztam. Utána dió nagyságú gombócokat csíptem le belőle, és vékony hengerré sodortam, majd kifli formára hajlítottam.

Sütőpapíros tepsire raktam, és 175 °C-on kb. 10 perc alatt készre sütöttem.
Vigyázzunk, hogy ne barnuljon meg. Beleforgathatjuk vaníliás porcukorba, vagy a végeit csokiba is mártogathatjuk.

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Nagyon szeretem, az egyik kedvenc sütim!:-)

Bianka írta...

Imádom ezeket a szépségeket