2010. november 18., csütörtök

Sokmagvas-sajtos sós rudak



A készen kapható leveles tészta nagy találmány, az már biztos! Legalábbis én nagyon szeretem, és ha gyorsan szeretnék valami finomat sütni, akkor ezt használom. Mindig tartok a fagyasztóban pár darabot. :))
Készülhet belőle sós, vagy édes finomság is, a tölteléktől függően.

Ezt a mostani receptet Szamóca oldalán találtam. Tegnap vendégeim jöttek, és mivel ez gyorsan elkészül, megcsináltam. Szerintem nagyon finom lett!

Bár az elkészítése egyszerű, csináltam róla fázisfotókat. Én legalábbis nagyon vizuális tipus vagyok, nekem általában segít, ha látom, hogyan jönnek egymás után a lépések.

Hozzávalók:

1 leveles tészta
1 nagyobb tojás
kb. 5 dkg reszelni való sajt
1 mokkáskanál őrölt pirospaprika

szezámmag és napraforgómag

Először is kapcsoljuk be a sütőt 180 °C-ra, mire felmelegszik, elkészítjük a tésztát.

Lisztezett deszkán nyújtsuk ki a leveles tésztát téglalap alakúra, majd rakjuk át egy kicsit nagyobb méretű sütőpapírra.

A tojást verjük fel, és osszuk el két részre. Az egyikbe rakjunk egy kis sót, a másikba sót és pirospaprikát is.
A pirospaprikás tojással kenjük meg az egész kinyújtott tésztát, majd az egyik felére szórjuk rá a reszelt sajtot.
Hajtsuk félbe, és kenjük meg a sós tojással, majd szórjuk rá a napraforgómagot. Hajtsuk rá a sütőpapírt, és a segítségével nyomkodjuk bele a tésztába a magokat.



Ekkkor fordítsuk meg, és ezt a felét is kenjük le a sós tojással, és szórjuk rá a szezámmagot. A sütőpapírt ráhajtva ezeket is jól nyomkodjuk bele.
Majd hajtsuk vissza a papírt, és tésztát egy éles késsel vagy derelyevágóval vágjuk fel 1 cm széles és kb. 10 cm hosszú rudakra.
Ezeket a két végüknél megfogva csavarjunk rajtuk párat, és rakjuk egy sütőpapírral bélelt tepsire.



Rakjuk be az előmelegített sütőbe, és kb. 15 perc alatt süssük készre.



Én két adagot sütöttem, természetesen duplázva a hozzávalókat. Az egyik fajtára szezámmag, napraforgómag és trappista sajt került, a másikra szezámmag, köménymag és füstölt sajt.
Mindkettő nagyon finom lett.

10 megjegyzés:

Nelli írta...

Ez annyira nagyon finom, már én is többször megsütöttem.Ha szereted az aszalt paradicsomot, próbáld meg azzal is.:-)

Szemi írta...

Nelli, köszi a tippet! :))

Bianka írta...

Mennyei ezt el is mentem gyorsan

családi tűzhely írta...

Én is nagy leveles tészta rajongó vagyok. Sokszor mentett már meg váratlan vendégek esetén. Ez a recept is nagyon tetszik:)

trinity írta...

Nagyon guszta, ahogy csavarintottál a rudakon! Fincsi lehet!

Off: amit a xukor-hoz írtam, azt megkaptad, vagy eltűnt? Most megijedtem, nem találom...Ha olvastad, akkor minden oké:))

Szemi írta...

Családi tűzhely, Bianka, örülök,hogy tetszik.

Trinity, nem tűnt el, csak nem tettem közzé a magánjellegű része miatt, amit írtál. :))
De válaszoltam neked mailben, megkaptad?

Belly írta...

Nekem is nagyon tetszik,fel van véve a kipróbálandók kilométerhosszú listájára!:-)

Szemi írta...

Belly, olyan kilométeres listám nekem is van! :))

egycsipet írta...

Nagyon jól néznek ki és finomak is lehetnek. Szeretem az ilyen egyszerűen elkészíthető sütiket. :)

Szemi írta...

Egycsipet, köszi! Én is szeretem... :))