2010. szeptember 19., vasárnap

Gombás rétes - VKF ! XXXVII.



Ezt a rétest most csináltam először, de az biztos,hogy nem utoljára, mert nagyon finomra sikerült. Egy kiadósabb leves után tökéletes második fogás lehet.

Hozzávalók:

6 db réteslap
35 dkg sampion gomba
8 dkg liszt
8 dkg vaj
0,5 l tej
20 dkg eidami sajt
1 dcl tejföl
só,bors
szerecsendió
petrezselyemzöld
kevés olaj





Először elkészítjük a besamelt: a vajon megpirítjuk a lisztet,majd felöntjük a tejjel. Folyamatosan kevergetve addig főzzük,míg besűrűsödik. Sózzuk, borsozzuk, csipetnyi szerecsendióval ízesítjük.
Félretesszük, és langyosra hűtjük.
Egy kevés olajon megpároljuk a gombát, és a langyos besamelhez adjuk. Belereszeljük a sajt 3/4-ed részét, és az apróra vágott petrezselyemzöldet.

Egy réteslapot kevés olvaszottt vajjal átkenünk, erre rakjuk a másik réteslapot. A töltelék egyharmad részét rákenjük a tésztára, majd nem túl szorosan feltekerjük.
A többi réteslapot is ugyanígy elkészítjük, és mind a 3 tekercset egy sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk.

A tetejüket megkenjük a tejföllel, ráreszeljük a maradék sajtot, majd kb. 170 °C-os sütőben szép pirosra sütjük.

Langyosan a legfinomabb.

Megjegyzés: természetesen másfajta gombából is elkészíthető. Hagyományos finomliszt helyett használhatunk zabpehelylisztet is, én is azzal csináltam. Könnyebben emészthető, és egészségesebb, mint a búzból készült fehérliszt.

7 megjegyzés:

Nelli írta...

Elmentettem a recit, finom lehet, a fiacskám szerintem nagyon fogja szeretni.

Bianka írta...

Isteni ez is nem bírok magammal, gyorsan el is mentem

Szemi írta...

Nelli, Bianka, tényleg finom lett, és gyorsan el is készült.

Dia írta...

A mindenit, de jó ötlet! Megkóstolnám szívesen.

Szemi írta...

Dia, bár az eredeti ötlet nem az enyém, de örülök,hogy megcsináltam. Gyors és finom!

Mézigörl írta...

Nagyon finom lehet! El is mentem... :)

Jutka írta...

Hmm finom lehet nagyon..most megenném :)