2010. július 15., csütörtök

Ribizlis muffin



Írhattam volna azt is,hogy ribizlis reform muffin, csak kicsit sok lett volna az "r,f,m" betűkből egy rakáson. :))

Az idén nem vagyunk bővében a gyümölcsöknek, tulajdonképpen egy marék málnán kívül még mást nem is ettem. Most kaptam egy kis tálka ribizlit, és mivel ez a gyümölcs önmagában elég savanykás, úgy gondoltam,hogy mindenképpen valami sütibe rakom. Elkezdtem keresgélni a neten receptek után, végül sikerült olyat találnom,amibe elég ez a kevés mennyiség is.

Az eredeti receptet No Salty oldalán találtam, én egy kicsit változtattam az alapanyagokon.
A finomliszt nagyrészét lecseréltem teljeskiőrlésűre, és cukor helyett Süssina édesítőt használtam. Így már cukorbetegek és diétázók is fogyaszthatják.
Aki az eredeti recept szerint szeretné elkészíteni, kattintson a fenti linkre.

Hozzávalók:

25 dkg ribizli
2,5 dcl tej
1 egész tojás
15 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg finomliszt
1 csapott evőkanál sütőpor
10 dkg olvasztott vaj
1 kanál olaj
6 evőkanál Süssina édesítőpor
5 dkg étcsoki

A ribizliből 1 marékkal félreraktam. A tojást elkevertem a cukorral, utána hozzáadtam a tejet,majd a vajat,végül az olajat. Belekevertem a sütőporos lisztet, majd hozzáadtam az apró kockákra vágott csokit és a ribizlit.
Nem kell sokáig kevergetni, épphogycsak álljon össze a tésztája. A papírkapszlival bélelt muffinformákba raktam, és a tetejére tettem a félretett ribizliszemeket.




A sütőt előmelegítettem 170 °C-ra, majd kb. 35 perc alatt készre sütöttem. A tetejét végül meghintettem egy leheletnyi porcukorral.
Aki még diétásabb változatot szeretne készíteni, az hagyja el a csokit belőle.

5 megjegyzés:

Thrini írta...

Szeretem a muffint, mindenféle töltelékkel vagy anélkül. Ezt is szeretném. :)

Ami írta...

Ezt én is szeretném :)

Ottis írta...

Guszták nagyon!

Belly írta...

Tényleg nagyon guszta,bár a ribizlit én magában is megeszem{még zölden:-))))}

Szemi írta...

Belly , még zölden?? Bár magában is finom,de azért így sem volt rossz! :))