2010. július 28., szerda

Cukkini sörtésztában




Igen, már megint cukkini! És én még mindig nem unom. :))
Ezt a receptet Gizinél találtam, és mivel nagyon dicsérte, úgy döntöttem, hogy kipróbálom.
Csak annyit változtattam rajta, hogy én a panírozáshoz és a sörtésztába is zabpehelylisztet használtam a sima liszt helyett.

A zabos termékek természetes lúgosító hatásúak. Jelentős mennyiségű vérzsír-csökkentő tulajdonságú oldható rostanyagot tartalmaznak.
Lassítja a vele együtt elfogyasztott szénhidátok felszívódását, és ezáltal kevésbé emeli a vércukor szintet.
Ez a cukorbetegeknek és diétázóknak különösen fontos szempont.

A receptet úgy írom le, ahogy én készítettem, aki a hagyományos verziót választja, annak csak annyit kell tennie, hogy simalisztet használ.

Hozzávalók:

3 darab közepes cukkini
20 dkg zabpehelyliszt
2 dcl sör
3 tojás
1 teáskanál só
csipetnyi őrölt bors és kakukkfű

A cukkiniket hámozzuk meg, vágjuk kb. 0,5 cm vastagságúra, és sózzuk meg.
A tojások sárgáját keverjük ki a sörrel, fűszerezzük be, majd adjuk hozzá a lisztet. A tojásfehérjéket verjük kemény habbá, majd forgassuk bele ezt is a lisztes masszába.

A cukkiniket először forgassuk bele lisztbe, majd a masszába. Egy lábasban forrósítsunk olajat, és rakjuk bele a cukkiniket. Az egyik oldalát először mérsékelt tűzön süssük meg, majd ha megfordítottuk, kicsit erősebb lángon a másik felét is.

Szedjük ki egy papírtörlőre, hogy a felesleges olajat leitassa róla. Tálalhatjuk rizzsel vagy krumplival is.
Én most csak paradicsomsalátát és tartármártást ettem hozzá. Temészetesen egy pohár sörrel leöblítve a végén. :))

Megjegyzés: az is bátran készítse el, aki nem szereti a sört, mert nem érezni az ízén.


Nincsenek megjegyzések: