2010. június 15., kedd

Tarja egyben sütve



Nagyon szép, sovány ,csontos tarját találtam a hentesnél. Mindenképpen egyben szerettem volna kisütni, ezért úgy döntöttem, hogy sütőzacskóban készítem el.
Ebben garantáltan finom puha lesz a hús, ráadásul benne marad az isteni pecsenyelé, ami kisül a húsból. Ebből aztán a végén szószt csináltam.

Hozzávalók:

1,5 kg csontos tarja
2 jó nagy fej hagyma
1 fej fokhagyma

őrölt bors,
őrölt köménymag
olaj

A húst megmostam, alaposan leszárítgattam, majd fűszereztem. Semmi extra nem került rá, csak só, frissen őrölt bors, és őrölt köménymag, ezeket jól beledörzsöltem a húsba.
Majd egy serpenyőben kevés olajat hevítettem, és a húst az összes oldalán pár percig sütöttem. Így kapott egy kérget, ami nem engedi, hogy majd a későbbi sütés közben kiszáradjon a hús.

A hagymákat nagyobb gerezdekre vágtam,és beleraktam egy sütőzacskóba. Hozzápakoltam a megpucolt fokhagymát is, majd ráültettem a húst.
Abból az olajból, amiben a hús sült, egy - két kanállal öntöttem a zacskóba, majd a végét lezártam. A zacskót pár helyen tűvel kilyukasztottam, és egy mélyebb tepsibe raktam.
Az egészet betoltam egy 180 °C-ra előmelegített sütőbe, és két óra alatt készre sütöttem.

A húst kiszedtem egy tálra, és alufóliával lefedve pihenni hagytam. Közben elkészítettem a szószt.
A zacskóban maradt levet egy lábasba öntöttem, hozzákanalaztam a sült hagymákat. Egy botmixer segítségével az egészet szétturmixoltam, hozzáadtam egy kevés vizet, és tűzre rakva hagytam, hogy kicsit összefőjön.

Mire elkészült, addigra a hús is pihent annyit, hogy szépen lehessen szeletelni. Nagyon finom, puha,szaftos hús lett a végeredmény.
Héjában sült újkrumplival tálaltam, és a hagymás szósszal meglocsoltam.

Megjegyzés: A húsból bőven maradt másnapra is. A hideg sültet nagyon szépen, vékonyan lehetett szeletelni, és így hidegen is nagyon finom volt!



8 megjegyzés:

Bianka írta...

Még sosem sütöttem egyben, de azt hiszem érdemes kipróbálnom

Unknown írta...

Szuper kis recept, köszönet érte. Egyszerű, de szuper. Én kicsit még tuningoltam rajta, csináltam egy só-bors-kömény-kakukkfű-rozmring fűszerkeveréket és azzal dörzsöltem be a husit, és hihetetlen illata lett, a szaftról meg inkább nem is mondok semmit:)

A két óra sülésben kicsit kételkedtem, kivettem 70 perc után, de újabb sütőzacsival vissza kellett gépészkedni a maradék időre:)

Unknown írta...

Szuper recept. Egyszerű, de szuper.
Kicsit bolondítottam rajta, kevertem egy só-bors-kakukkfű-rozmaring-kömény fűszermixet és azzal dörzsöltem be, ettől még finomabb lett, és pompás az illata. A szaft meg... az félelmetes:)
Köszi receptet, aki nem csinált még ilyet, annak hajrá.

u.i.: a 2 órás sütési idő nekem soknak tűnt, kivettem 70 perc után, de egy újabb sütőzacsit felhasználva végül visszaraktam a maradék időre.

Szemi írta...

Kedves Milán!
Köszönöm a visszajelzést, nagyon örülök, hogy ízlett! :)
A kakukkfű ízét, illatát én is nagyon szeretem, gyakran használom.
Ha szeretitek az ilyen jellegű húsokat, nagyon tudom ajánlani ezt az egyben sütött töltött karajt is:

http://szemiramisz.blogspot.sk/2011/01/toltott-karaj-egyben-sutve.html

Unknown írta...

Még sosem sütöttem fóliában tarját. Ma megsütöttem, nagyon finom omlós lett a hús,a mártást is megcsináltam, isteni finom lett. Szilveszterre, meg új évre készítettem,de nem biztos hogy marad. Csak ajánlani tudom.

Szemi írta...

Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy ízlett!
Boldog új évet kívánok! :)

Róbert írta...

Zseniális recept.
Én annyit változtattam rajta, hogy a zacskóba tettem kockára vágott birsalmát, és a szószt nem turmixoltam, csak összenyomkodtam villával (előtte daraboltam késsel)

Nagyon hálás vagyok, mindig is utáltam a birsalmát, de olyan finom lett, még erre akkor megéri megtartani.
Sok "egybesült receptet" kipróbáltam már, Ez viszi a pálmát!

Szemi írta...

Kedves Róbert, köszönöm szépen a visszajelzést. Nagyon örülök, hogy ízlett! :)