2010. április 10., szombat

Zserbó




Ahhoz képest, hogy imádjuk a diós sütiket, a zserbót pedig különösen szeretjük, eddig még sosem csináltam. Nem tudom miért, mindig úgy gondoltam,hogy nehéz lehet elkészíteni, sok vele a macera. Meg aztán anyukám gyakran csinál, így tőle szoktunk kapni. Viszont a fagyasztómban még mindig lapul pár csomag dió, a hely viszont kéne, ezért úgy döntöttem, húsvétra megsütöm.Ezt a receptet Kalevától kaptam, nagyon köszöm neki, mert a végeredmény egy nagyon finom, puha,szaftos süti lett.És egyáltalán nem macerás! :))


Hozzávalók:

35 dkg finomliszt
5 dkg cukor
20 dkg vaj
1 egész tojás
1 dcl tej
1 dkg élesztő
csipet só

35 dkg dió
15 dkg porcukor

kb. 4 dcl sárgabaracklekvár

A csokimázhoz:

15 dkg étcsoki
2 evőkanál olaj

Az élesztőt futtassuk fel langyos tejben kevés cukorral. A vajat morzsoljuk el a liszttel, adjuk hozzá a tojást, a sót, cukrot és a felfuttatott élesztőt.
Alaposan gyúrjuk össze, majd osszuk el 3 részre.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, és terítsük bele az első vékonyra nyújtott tésztát. Kenjük meg jó vastagon lekvárral, és szórjuk rá a cukrozott dió felét. Erre tegyük a második tésztát, ismét lekvár és dió jön, végül befedjük a harmadik kinyújtott tésztával.
Egy villával vagy hurkapálcikával sűrűn kilyukasztjuk a tésztát, egészen az aljáig szúrjuk le.

180°C-ra előmelegített sütőben addig sütjük,míg a teteje szép barnásra sül.
Ha kihűlt, a tetejét csokimázzal bevonjuk.

Megjegyzés: az én tepsim mérete: 40 x 26 cm.


1 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon guszta, és látom nem spóroltad ki a tölteléket. Én is így szeretem.:))